Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
![]() |
A kritikaiság végessége |
Tartalom: | http://unipub.lib.uni-corvinus.hu/8031/ |
---|---|
Archívum: | Corvinus Kutatások |
Gyűjtemény: |
Status = Published
Subject = Philosophy Subject = History Subject = Pedagogy Type = Article |
Cím: |
A kritikaiság végessége
|
Létrehozó: |
Vályi, Péter
|
Kiadó: |
Alapítvány a Társadalomelméleti Kollégiumért
|
Dátum: |
2021
|
Téma: |
Philosophy
Pedagogy
History
|
Tartalmi leírás: |
Az iskolával kapcsolatosan él egy olyan általános elképzelés, amely azt sugallja, hogy minden közfeladatot ellátó oktatási-nevelési létesítmény fontos szerepet tölt be a demokráciára nevelésben (Jakab és Varga 2007). Több, a szakma művelői számára alapvetéseket leíró szakirodalom ebből a kissé idealizált alapállásból fogalmaz meg etikai és esztétikai irányelveket, ajánlásokat intézményvezetőknek, iskolai gyakorlatokat pedagógusoknak (Nemzeti Környezeti Nevelési Stratégia 2010; Education International 2019). Ezt az álláspontot vitatva az esettanulmány egyrészt egy olyan intézményt mutat be, amely sajátos profiljával megcáfolja a fentebb említett „egydimenziós iskola” koncepcióját, másrészt betekintést biztosít annak belső logikájába, átideologizált kommunikációjába egy több éve húzódó problémán és az arra adott tanulói és szülői akción keresztül. A továbbiakban kifejtésre kerülő elnyomás és az azt gyakorlók ebben az esetben beazonosíthatók, nem absztrahálódnak, nem válnak arctalanná egy áttekinthetetlen szuperstruktúrában. Ellenkezőleg, olyan személyek gyakorolják az elnyomás szélsőséges formáját, akikkel a tanulók az iskolai munkavégzés évei alatt napi szinten érintkezni és kooperálni kényszerülnek.
|
Nyelv: |
magyar
magyar
|
Típus: |
Article
PeerReviewed
|
Formátum: |
application/pdf
|
Azonosító: |
Vályi, Péter (2021) A kritikaiság végessége. Fordulat (28). pp. 127-135.
|
Kapcsolat: |