Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
A felszolgálási díj-kutatás II. rész |
Tartalom: | http://publikaciotar.uni-bge.hu/1976/ |
---|---|
Archívum: | BGE Publikációtár |
Gyűjtemény: |
Állapot = Megjelent
Típus = Könyv része Tárgyszó = kérelmező Tárgyszó = contra legem gyakorlat Tárgyszó = ügyfél Tárgyszó = fogyasztó Tárgyszó = fogyasztóvédelmi hatóság |
Cím: |
A felszolgálási díj-kutatás II. rész
|
Létrehozó: |
Hámori Antal
|
Kiadó: |
Budapesti Gazdasági Egyetem
|
Dátum: |
2022
|
Tartalmi leírás: |
A felszolgálási díjjal kapcsolatos kutatás érinti azt az alkotmányjogi szempontból is releváns
kérdést, hogy kérelmező-e, ügyfél-e a fogyasztó (vö. pl. tisztességes eljáráshoz, jogorvoslathoz
való alapjog)? Ugyanis a kérdés a felszolgálási díj alkalmazásával, felszámításával
összefüggésben is felmerült. A fogyasztóvédelmi hatósági megítélés e tekintetben sem
egyöntetű, sőt, a problémát némi hallgatás után egy 2022. szeptember 29-i helyettes államtitkári
válasz tovább növeli. A dolog pikantériája, hogy a fogyasztó ügyféli és kérelmezői státuszát
(közvetlen érintettségét) a jogszabályok alapján a bírósági gyakorlat – élén a Kúria ítéleteivel
– és a jogtudomány, jogirodalom is elismeri, amellyel a fővárosi kormányhivatali és a
minisztériumi álláspont szembe megy, s ez jogállamban különösen érdekes. A témában nemcsak
a Fogyasztóvédelmi Kutatócsoport – következtetéseket levonva –, hanem az ügyészség is
kutakodik
|
Nyelv: |
magyar
|
Típus: |
Könyv része
NonPeerReviewed
|
Formátum: |
text
|
Azonosító: |
Hámori Antal (2022) A felszolgálási díj-kutatás II. rész. In: BGE Szemelvények. Budapesti Gazdasági Egyetem, Budapest, Magyarország, pp. 106-118. ISBN 978-615-6342-49-2
33647701
|
Kapcsolat: |
33647701
|