Ugrás a tartalomhoz

 

Helyi termékek és a „jó étel, jó hangulat” trend terjedésének vizsgálata egyetemisták körében

  • Metaadatok
Tartalom: http://publikaciotar.uni-bge.hu/1966/
Archívum: BGE Publikációtár
Gyűjtemény: Állapot = Megjelent
Típus = Könyv része
Tárgyszó = lokális termékek
Tárgyszó = fogyasztói motiváció
Tárgyszó = good food, good mood” trend
Tárgyszó = fenntartható fogyasztás
Cím:
Helyi termékek és a „jó étel, jó hangulat” trend terjedésének vizsgálata egyetemisták körében
Létrehozó:
Balázsné Lendvai Marietta
Beke Judit
Kovács Ildikó
Kiadó:
Budapesti Gazdasági Egyetem
Dátum:
2022
Tartalmi leírás:
A fiatal generációk számára egyre fontosabbá válik a fenntartható életminőség, ezen belül az egészséges táplálkozás. A zöld, tudatos vevői magatartás egyre inkább tetten érhető a fiatalok élelmiszerfogyasztásában, valamint a helyi termékek vásárlásában is. Több tényező is azonosítható a mögöttes mozgatóerők között. Jelen tanulmányunk fókuszába a budapesti egyetemista célcsoportot, és a napjainkban egyre inkább terjedő „good food, good mood” (jó étel, jó hangulat) trendhez való viszonyulásukat állítottuk. Jelen kutatásunkban a „good mood” trend oldaláról az egyetemisták esetében legfontosabbként a hedonisztikus élmények, az öröm, az új ételek felfedezése iránti vágy, továbbá az új ízek iránti kíváncsiság jelenik meg. A „good food” oldalról az rajzolódik ki, hogy az egyetemisták számára az egészségesség és beltartalmi jellemzők kevésbé erős motivációs értéket mutatnak a hedonisztikus értékekhez viszonyítva.
Nyelv:
magyar
Típus:
Könyv része
NonPeerReviewed
Formátum:
text
Azonosító:
Balázsné Lendvai Marietta és Beke Judit és Kovács Ildikó (2022) Helyi termékek és a „jó étel, jó hangulat” trend terjedésének vizsgálata egyetemisták körében. In: BGE Szemelvények. Budapesti Gazdasági Egyetem, Budapest, Magyarország, pp. 12-19. ISBN 978-615-6342-49-2
33645976
Kapcsolat:
33645976