Ugrás a tartalomhoz

Táplálkozásmarketing, egy új stratégia a magyar élelmiszer-gazdaságban

  • Metaadatok
Tartalom: https://journal.uni-mate.hu/index.php/etm/article/view/14
Archívum: Élelmiszer, Táplálkozás és Marketing
Gyűjtemény: Cikkek
Cím:
Nutrimarketing, a New Strategy in the Hungarian Food Economy
Táplálkozásmarketing, egy új stratégia a magyar élelmiszer-gazdaságban
Létrehozó:
Szakály, Zoltán
Kiadó:
Kaposvári Egyetem
Dátum:
2004-02-15
Tartalmi leírás:
A tanulmányban a szerző elsőként tisztázza a táplálkozásmarketing fogalmát, illetve helyét a modern marketingben. Megállapítja, hogy a civilizációs betegségek terjedéséért számos tényező felelős, köztük az egyik legfontosabb a táplálkozás milyensége. A magyar lakosság egészségi állapota világviszonylatban a legrosszabbak közé tartozik, amelyet, jól tükröz a születéskor várható élettartam és a halálozási ráta kedvezőtlen alakulása. Bizonyítást nyert az is, hogy a halandósági mutatók sokkal kedvezőtlenebbek, mint azt az élelmiszerfogyasztás szerkezete indokolná, ennek ellenére táplálkozásunk minősége még messze elmarad az optimálistól. Megállapítja azt is, hogy a magyar lakosság élelmiszerfogyasztásának alakulását kedvezőtlenül befolyásolják a fogyasztói tévhitek, valamint az élelmiszerekkel kapcsolatos bizalmatlanság.  A vázolt  egészségügyi és táplálkozási anomáliák felszámolásában kulcsszerepet   tölthetnek be a  jövő stratégiai élelmiszerei, amelyek közül a szerző a funkcionális, az organikus és a regionális élelmiszerek piaci   helyzetét   és   lehetőségeit elemzi.   Megállapítja, hogy vizsgált élelmiszercsoportok megkülönböztető és jól kommunikálható termékjellemzőkkel, táplálkozási előnyökkel rendelkeznek, éves növekedési potenciáljuk pedig messze meghaladja a hagyományos termékekét.  A vázolt élelmiszerkategóriák piaci pozícionálásában kulcsszerepe van az  ún. táplálkozásmarketing-tevékenységnek, ezért meghatározásra kerülnek a táplálkozásmarketing stratégia  fontosabb  területei.  A szerző bízik abban, hogy  a  kutatás  eredményei  elősegítik  a magyar lakosság táplálkozásának közelítését az optimális értékekhez.
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
Forrás:
Élelmiszer, Táplálkozás és Marketing; Évf. 1 szám 1-2 (2004); 31-44
2560-2551
1786-3422
Kapcsolat: