Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
|
|
Organikus élelmiszerek fogyasztási és vásárlási szokásainak vizsgálata Magyarországon |
| Tartalom: | https://journal.uni-mate.hu/index.php/etm/article/view/8 |
|---|---|
| Archívum: | Élelmiszer, Táplálkozás és Marketing |
| Gyűjtemény: | Cikkek |
| Cím: |
Analysis of Consumption and Buying Habits of Organic Foods in Hungary
Organikus élelmiszerek fogyasztási és vásárlási szokásainak vizsgálata Magyarországon
|
| Létrehozó: |
Szente, Viktória
|
| Kiadó: |
Kaposvári Egyetem
|
| Dátum: |
2004-02-15
|
| Tartalmi leírás: |
A 2003-04. évben a hazai ökogazdálkodás értékesítési lehetőségei Nyugat–Európában romlottak, mely előtérbe helyezte a magyar fogyasztók megismerését. Az 504 fős megkérdezésben a megváltozott magatartást vizsgáltuk, mely kitér a fogyasztási-, vásárlási szokások és az élelmiszerekkel kapcsolatos elvárások elemzésére. Az eredménynek megmutatják, hogy a magyar fogyasztók túlnyomó része ökoélelmiszereket vegyszermentesnek tartja, amely előny keresése azonban vásárláskor egy kis számú szegmenstől eltekintve nem tudatos. Az ökotermékek beszerzése az ökopiacokon, hiper-, szupermarketekben és a bioboltokban történik túlnyomórészt, ahol főképp zöldségek, gyümölcsök és pékáruk kerülnek a kosarakba. A nem vásárlás fő okaként a magas árakat jelölik meg a válaszadók, miközben az árcsökkentés bizonyíthatóan a piac bővülésével járna. Az ökoélelmiszerek sohasem válnak majd tömegcikké, azonban a fogyasztók számának emelkedésével számolhatunk, akik elsősorban a városi, középkorosztálybeli magasabb jövedelemmel és kisgyermekekkel rendelkező házaspárok közül kerülnek ki. A marketingstratégiában elsősorban a termékek minősége, ízletessége hangsúlyozandó. A kereskedelem eredményességét ebben az esetben nem csökkentik az alacsonyabb fogyasztói árak, mivel a kereslet emelkedése ellensúlyozza azt.
|
| Nyelv: |
magyar
|
| Típus: |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
|
| Formátum: |
application/pdf
|
| Azonosító: | |
| Forrás: |
Élelmiszer, Táplálkozás és Marketing; Évf. 1 szám 1-2 (2004); 101-105
2560-2551
1786-3422
|
| Kapcsolat: |