Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
![]() |
Hagyományos magyar termékek marketingstratégiája, különös tekintettel a táplálkozási előnyök szerepére |
Tartalom: | https://journal.uni-mate.hu/index.php/etm/article/view/7 |
---|---|
Archívum: | Élelmiszer, Táplálkozás és Marketing |
Gyűjtemény: | Cikkek |
Cím: |
The Marketing Strategy of Traditional Hungarian Products, Considering the Role of Nutritional Advantages
Hagyományos magyar termékek marketingstratégiája, különös tekintettel a táplálkozási előnyök szerepére
|
Létrehozó: |
Szakály, Zoltán
Sarudi, Csaba
|
Kiadó: |
Kaposvári Egyetem
|
Dátum: |
2004-02-15
|
Tartalmi leírás: |
A kutatási téma jelentőségét az adja, hogy 2004-ben, az immár 25 országra bővülő Európai Unióban nehéz piaci körülmények, erős konkurenciaharc és importverseny várja a hazai agrártermékeket. A fejlesztési stratégia egyik lehetősége a versenyszférához tartozó ágazatok pozíciójának erősítése. A másik csoportba a nem közvetlenül a versenyszférába sorolható olyan sajátos, jelentős magyar múlttal rendelkező ágazatok tartoznak, amelyek fejlesztése a környezet- és tájgazdálkodáshoz, a turisztikai, a foglalkoztatási, a vidékfejlesztési és a jövedelem-kiegészítési feladatokhoz kapcsolódik. A piacon való talpon maradás és térnyerés egyik lehetséges módja az őshonos, hagyományos és tájjellegű állat- és növényfajok, -fajták ill. termékek (hungarikumok) értékeinek felismerése és megerősítése. A hungarikumok tartalmi lényegét az adja, hogy egyedien és egyedülállóan magyarok, kötődnek a vidékhez és a tájhoz, az agroökonómiai viszonyok révén pedig a régióhoz.A szerzők az előadás keretében két hungarikumnak minősülőállatfaj (ezen belül egy-egy fajta), a magyar szürke szarvasmarha és a mangalica sertés, valamint két növényi termék, a makói vöröshagyma és a fűszerpaprika piaci értékelését mutatják be. Elemzik a vizsgált nemzeti termékek erősségeit és gyengeségeit, ill. a piaci lehetőségeket és veszélyeket. A négy kiemelt hungarikum esetében felvázolják a közös marketingstratégia alapelemeit, a lehetséges célpiacokat és a marketingmixet alkotó eszközöket, rámutatva a közösségi marketing lehetőségeire.
|
Nyelv: |
magyar
|
Típus: |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
|
Formátum: |
application/pdf
|
Azonosító: | |
Forrás: |
Élelmiszer, Táplálkozás és Marketing; Évf. 1 szám 1-2 (2004); 91-100
2560-2551
1786-3422
|
Kapcsolat: |