Ugrás a tartalomhoz

A nyelvi agresszió formai és funkcionális jellemzőinek empirikus vizsgálata az osztálytermi diskurzusokban

  • Metaadatok
Tartalom: https://journal.uni-mate.hu/index.php/akk/article/view/2619
Archívum: Anyanyelvi kultúraközvetítés
Gyűjtemény: Nyelvészet
Open Access DRIVERset
Cím:
Empirical research of the formal and functional characteristics of language aggression in classroom discourses
A nyelvi agresszió formai és funkcionális jellemzőinek empirikus vizsgálata az osztálytermi diskurzusokban
Létrehozó:
Pap, Kinga
Kiadó:
Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem
Dátum:
2021-09-29
Téma:
diszfemisztikus kifejezések
ugratás
sértés
laterális beszéd
autoagresszió
fenyegetés
dominancia
normatív nyelvhasználat
státuskülönbség
Tartalmi leírás:
Kutatásunkban a középiskolás-korúak nyelvhasználatára jellemző nyelvi agresszió je-lenségét a társas kapcsolatok, a kommunikáció szükségszerűségéből kiindulva közelítettük meg, hangsúlyozva, hogy a nyelvi agresszió nem a nyelv, hanem a nyelvhasználat része, melynek feltárására a pragmatika és a szociolingvisztika módszereit alkalmaztuk. Definiáltuk a nyelvi agresszió fogalmát, majd az empirikus adatokból kiindulva elvégeztük ezen heterogén nyelvhasználati jelenség funkcionális és formai szempontokra is reagáló rendszerezését, mely rendszerezéssel a középiskolás-korúak nyelvhasználatára jellemző nyelvi agresszió minden fajtája megragadhatóvá vált.
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
10.33569/akk.2619
Forrás:
Anyanyelvi Kultúraközvetítés; Évf. 4 szám 1 (2021); 20-44
2063-2991
Kapcsolat:
Létrehozó:
Copyright (c) 2021 Pap Kinga