Ugrás a tartalomhoz

A mesélő nyelvi közeg hatása a hat-nyolc éves tanulók aktív és passzív szókincsére

  • Metaadatok
Tartalom: https://journal.uni-mate.hu/index.php/akk/article/view/2522
Archívum: Anyanyelvi kultúraközvetítés
Gyűjtemény: Anyanyelvi nevelés
Open Access DRIVERset
Cím:
The effect of storytelling on six-to-eight-year-old pupils’ active and passive vocabulary
A mesélő nyelvi közeg hatása a hat-nyolc éves tanulók aktív és passzív szókincsére
Létrehozó:
Unger-Király, Tünde Erzsébet
Vass, Dorottea
Kiadó:
Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem
Dátum:
2021-09-29
Téma:
6-8 éves tanulók
mese
szókincs
Peabody-féle képes passzívszókincs-teszt
Meixner-féle aktívszókincs-próba
Tartalmi leírás:
A kutatás célja megvizsgálni a mesehallgatás és a szókincs állapotának összefüggéseit a hat–nyolc éves, mesei élményben részesülő és mesei élményben nem részesülő tanulókkal végzett aktív és passzív szókincsvizsgálatok eredményeinek tükrében. Mindazok mellett, hogy a mesék fejlesztő hatással vannak a gyermekek kognitív, érzelmi, szociális és nyelvi képességeire, kiemelkedően fontos szerepet játszanak az aktív és passzív szókincsük fejlődésében is. Ezért kutatásunkban a mesehallgatásban való részesülési arány aspektusából vizsgáltuk meg a tanulók aktív és passzív szókincsét, ezzel választ nyerve a hipotézisünkre, amely szerint a kisgyermekkori életszakaszban mesei élményben részesülő hat–nyolc éves tanulók fejlettebb szókinccsel rendelkeznek a kisgyermekkorban mesei élményben nem részesülő kortársaikhoz képest.
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
10.33569/akk.2522
Forrás:
Anyanyelvi Kultúraközvetítés; Évf. 4 szám 1 (2021); 45-56
2063-2991
Kapcsolat:
Létrehozó:
Copyright (c) 2021 Unger-Király Tünde Erzsébet, Vass Dorottea