Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
|
|
A mesélő nyelvi közeg hatása a hat-nyolc éves tanulók aktív és passzív szókincsére |
| Tartalom: | https://journal.uni-mate.hu/index.php/akk/article/view/2522 |
|---|---|
| Archívum: | Anyanyelvi kultúraközvetítés |
| Gyűjtemény: |
Anyanyelvi nevelés
Open Access DRIVERset |
| Cím: |
The effect of storytelling on six-to-eight-year-old pupils’ active and passive vocabulary
A mesélő nyelvi közeg hatása a hat-nyolc éves tanulók aktív és passzív szókincsére
|
| Létrehozó: |
Unger-Király, Tünde Erzsébet
Vass, Dorottea
|
| Kiadó: |
Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem
|
| Dátum: |
2021-09-29
|
| Téma: |
6-8 éves tanulók
mese
szókincs
Peabody-féle képes passzívszókincs-teszt
Meixner-féle aktívszókincs-próba
|
| Tartalmi leírás: |
A kutatás célja megvizsgálni a mesehallgatás és a szókincs állapotának összefüggéseit a hat–nyolc éves, mesei élményben részesülő és mesei élményben nem részesülő tanulókkal végzett aktív és passzív szókincsvizsgálatok eredményeinek tükrében. Mindazok mellett, hogy a mesék fejlesztő hatással vannak a gyermekek kognitív, érzelmi, szociális és nyelvi képességeire, kiemelkedően fontos szerepet játszanak az aktív és passzív szókincsük fejlődésében is. Ezért kutatásunkban a mesehallgatásban való részesülési arány aspektusából vizsgáltuk meg a tanulók aktív és passzív szókincsét, ezzel választ nyerve a hipotézisünkre, amely szerint a kisgyermekkori életszakaszban mesei élményben részesülő hat–nyolc éves tanulók fejlettebb szókinccsel rendelkeznek a kisgyermekkorban mesei élményben nem részesülő kortársaikhoz képest.
|
| Nyelv: |
magyar
|
| Típus: |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
|
| Formátum: |
application/pdf
|
| Azonosító: |
10.33569/akk.2522
|
| Forrás: |
Anyanyelvi Kultúraközvetítés; Évf. 4 szám 1 (2021); 45-56
2063-2991
|
| Kapcsolat: | |
| Létrehozó: |
Copyright (c) 2021 Unger-Király Tünde Erzsébet, Vass Dorottea
|