Ugrás a tartalomhoz

Megismerés és nyelv az anyanyelvi oktatásban

  • Metaadatok
Tartalom: https://journal.uni-mate.hu/index.php/akk/article/view/200
Archívum: Anyanyelvi kultúraközvetítés
Gyűjtemény: Open Access DRIVERset
Cikkek
Cím:
Megismerés és nyelv az anyanyelvi oktatásban
Megismerés és nyelv az anyanyelvi oktatásban
Létrehozó:
Tolcsvai Nagy, Gábor
Kiadó:
Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem
Dátum:
2012-02-15
Tartalmi leírás:
A nyelv az emberi tudás egyik legbelsőbb összetevője. Alapja a közös figyelemirányítás és a társas jelentésképzés. A nyelv fő szervező tényezője a jelentés, hiszen az ember azért beszél, hogy értelmet tegyen társa számára hozzáférhetővé, s ekképp közösen értsenek meg valamit. A jelentés tapasztalati alapú és fogalmi természetű összetevő egy-egy szimbolikus nyelvi szerkezetben. A kategorizáció és a konstruálás a nyelvi szerkezeteket létrehozó és megértő műveletek, amelyek korosztályi szinten különböző módokon és mértékben, fokozatosan kifejődve valósulnak meg a kisgyermekkortól a késő kamaszkorig. Az anyanyelvi pedagógiának ezeket a tényezőket figyelembe kell vennie programja kidolgozásakor: a nyelvi rendszer tanítását a diákok gyakorlati nyelvi tudása, megismerő eljárásaik és a nyelvi szerkezetek szemantikai funkciói felől kell kezdeni.
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
Forrás:
Anyanyelvi Kultúraközvetítés; Évf. 1 szám 1 (2012)
2063-2991
Kapcsolat:
Létrehozó:
Copyright (c) 2012 Anyanyelvi Kultúraközvetítés