Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
![]() |
Megismerés és nyelv az anyanyelvi oktatásban |
Tartalom: | https://journal.uni-mate.hu/index.php/akk/article/view/200 |
---|---|
Archívum: | Anyanyelvi kultúraközvetítés |
Gyűjtemény: |
Open Access DRIVERset
Cikkek |
Cím: |
Megismerés és nyelv az anyanyelvi oktatásban
Megismerés és nyelv az anyanyelvi oktatásban
|
Létrehozó: |
Tolcsvai Nagy, Gábor
|
Kiadó: |
Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem
|
Dátum: |
2012-02-15
|
Tartalmi leírás: |
A nyelv az emberi tudás egyik legbelsőbb összetevője. Alapja a közös figyelemirányítás és a társas jelentésképzés. A nyelv fő szervező tényezője a jelentés, hiszen az ember azért beszél, hogy értelmet tegyen társa számára hozzáférhetővé, s ekképp közösen értsenek meg valamit. A jelentés tapasztalati alapú és fogalmi természetű összetevő egy-egy szimbolikus nyelvi szerkezetben. A kategorizáció és a konstruálás a nyelvi szerkezeteket létrehozó és megértő műveletek, amelyek korosztályi szinten különböző módokon és mértékben, fokozatosan kifejődve valósulnak meg a kisgyermekkortól a késő kamaszkorig. Az anyanyelvi pedagógiának ezeket a tényezőket figyelembe kell vennie programja kidolgozásakor: a nyelvi rendszer tanítását a diákok gyakorlati nyelvi tudása, megismerő eljárásaik és a nyelvi szerkezetek szemantikai funkciói felől kell kezdeni.
|
Nyelv: |
magyar
|
Típus: |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
|
Formátum: |
application/pdf
|
Azonosító: | |
Forrás: |
Anyanyelvi Kultúraközvetítés; Évf. 1 szám 1 (2012)
2063-2991
|
Kapcsolat: | |
Létrehozó: |
Copyright (c) 2012 Anyanyelvi Kultúraközvetítés
|