Ugrás a tartalomhoz

A relációs szókincs, avagy térjelölési módok az iskolába lépő kisgyerekek nyelvhasználatában

  • Metaadatok
Tartalom: https://journal.uni-mate.hu/index.php/akk/article/view/198
Archívum: Anyanyelvi kultúraközvetítés
Gyűjtemény: Open Access DRIVERset
Cikkek
Cím:
A relációs szókincs, avagy térjelölési módok az iskolába lépő kisgyerekek nyelvhasználatában
A relációs szókincs, avagy térjelölési módok az iskolába lépő kisgyerekek nyelvhasználatában
Létrehozó:
N. Kis, Szilvia
Kiadó:
Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem
Dátum:
2012-02-15
Tartalmi leírás:
Az alsó tagozatos kisgyermekek anyanyelvi nevelésének meghatározó területe az olvasásképesség fejlesztése, az olvasási készség (technika) kialakítása. E folyamat alapja a nyelvi megnyilatkozások megfelelő szintű érettsége. Ezt az érettségi állapotot a módszertanokat kutatók egyrészt a pszicholingvisztika oldaláról közelítik meg, vizsgálataik főként a beszédészlelési, beszédértési problémák kiszűrését hivatottak szolgálni. A másik megközelítési mód a nyelv használatának, a nyelvállapotnak a leírásával, feltérképezésével lehetséges. Ez utóbbi leírására vállalkozom a kognitív szövegmegközelítési módok segítségével.
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
Forrás:
Anyanyelvi Kultúraközvetítés; Évf. 1 szám 1 (2012)
2063-2991
Kapcsolat:
Létrehozó:
Copyright (c) 2012 Anyanyelvi Kultúraközvetítés