Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
|
|
A relációs szókincs, avagy térjelölési módok az iskolába lépő kisgyerekek nyelvhasználatában |
| Tartalom: | https://journal.uni-mate.hu/index.php/akk/article/view/198 |
|---|---|
| Archívum: | Anyanyelvi kultúraközvetítés |
| Gyűjtemény: |
Open Access DRIVERset
Cikkek |
| Cím: |
A relációs szókincs, avagy térjelölési módok az iskolába lépő kisgyerekek nyelvhasználatában
A relációs szókincs, avagy térjelölési módok az iskolába lépő kisgyerekek nyelvhasználatában
|
| Létrehozó: |
N. Kis, Szilvia
|
| Kiadó: |
Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem
|
| Dátum: |
2012-02-15
|
| Tartalmi leírás: |
Az alsó tagozatos kisgyermekek anyanyelvi nevelésének meghatározó területe az olvasásképesség fejlesztése, az olvasási készség (technika) kialakítása. E folyamat alapja a nyelvi megnyilatkozások megfelelő szintű érettsége. Ezt az érettségi állapotot a módszertanokat kutatók egyrészt a pszicholingvisztika oldaláról közelítik meg, vizsgálataik főként a beszédészlelési, beszédértési problémák kiszűrését hivatottak szolgálni. A másik megközelítési mód a nyelv használatának, a nyelvállapotnak a leírásával, feltérképezésével lehetséges. Ez utóbbi leírására vállalkozom a kognitív szövegmegközelítési módok segítségével.
|
| Nyelv: |
magyar
|
| Típus: |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
|
| Formátum: |
application/pdf
|
| Azonosító: | |
| Forrás: |
Anyanyelvi Kultúraközvetítés; Évf. 1 szám 1 (2012)
2063-2991
|
| Kapcsolat: | |
| Létrehozó: |
Copyright (c) 2012 Anyanyelvi Kultúraközvetítés
|