Ugrás a tartalomhoz

Drámapedagógia és irodalomtanítás – egy hermeneutikai szemléletű pedagógia esélyei a globalizáció korában

  • Metaadatok
Tartalom: https://journal.uni-mate.hu/index.php/akk/article/view/195
Archívum: Anyanyelvi kultúraközvetítés
Gyűjtemény: Open Access DRIVERset
Cikkek
Cím:
Drámapedagógia és irodalomtanítás – egy hermeneutikai szemléletű pedagógia esélyei a globalizáció korában
Drámapedagógia és irodalomtanítás – egy hermeneutikai szemléletű pedagógia esélyei a globalizáció korában
Létrehozó:
Hevesi, Zoltán István
Kiadó:
Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem
Dátum:
2012-02-15
Tartalmi leírás:
Dolgozatomban egy hermeneutikai szemléletű, a drámapedagógia módszereire épülő irodalomtanítás lehetőségeit vizsgálom a kortárs pedagógia viszonyai közepette – elsősorban az erdélyi magyar irodalomtanításra fókuszálva. Megpróbálom felvázolni az irodalmi szövegek tanításának tradícióját, hogy megválaszolhassuk azt a kérdést: miért tanítunk ma irodalmat. Kitérek arra is, milyen új kulturális paradigmák mentén képzelhető el a ma iskolájának értékközvetítése, hogyan fogalmazhatjuk át az oktatás válságával kapcsolatos általános megállapításokat, milyen lehetőségei vannak a játékban megteremtődő közösségeknek egy individualizálódó társadalomban, illetve hogyan győzhetők le azok a kulturális – időbeli – értékrendbeli távolságok, amelyekkel a mai pedagógus találkozik munkája során.
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
Forrás:
Anyanyelvi Kultúraközvetítés; Évf. 1 szám 1 (2012)
2063-2991
Kapcsolat:
Létrehozó:
Copyright (c) 2012 Anyanyelvi Kultúraközvetítés