Ugrás a tartalomhoz

Csatorna preferenciák a nagyértékű elektronikai cikkek vásárlási folyamatában a vásárlói attitűddel összefüggésben a hazai vásárlók körében

  • Metaadatok
Tartalom: https://ojs.mtak.hu/index.php/mksv/article/view/9162
Archívum: Multidiszciplináris kihívások, sokszínű válaszok
Gyűjtemény: Tanulmány
Open Access DRIVERset
Cím:
Channel Preferences In The High-Value Electronic Device Purchase Decision Process Regarding The Purchase Attitude Among Domestic Buyers
Csatorna preferenciák a nagyértékű elektronikai cikkek vásárlási folyamatában a vásárlói attitűddel összefüggésben a hazai vásárlók körében
Létrehozó:
Taralik, Krisztina
Molnár, Zsolt
Kozák, Tamás
Kiadó:
Budapesti Gazdasági Egyetem
Dátum:
2022-12-31
Téma:
vásárlási attitűd
ügyfélélmény
fizikai érintés szükségessége
tudatosság
kényelem
Tartalmi leírás:
Az ügyfélélményt a teljes vásárlási döntési folyamat befolyásolja, amely a szükséglet felismerésétől kezdve a vásárlás utáni szakaszig tart. A kiskereskedelmi ágazat informatikai fejlesztése lehetőséget ad, és egyben arra kényszeríti az ágazat szereplőit, hogy többcsatornás stratégiát valósítsanak meg, és lehetőséget adjanak fogyasztóiknak arra, hogy az adott pillanatban az igényeiknek leginkább megfelelő csatornákat használják, ezzel is emelve a vásárlási élmény szintjét. A tanulmány célja annak feltárása, hogy a magyar válaszadók vásárlási attitűdje hogyan befolyásolja csatornahasználati preferenciáikat (bolti, online nagy- és kisképernyős) a vásárlói út különböző szakaszaiban a nagy értékű elektronikai eszközök vásárlásakor. Ennek érdekében a kutatás először homogén válaszadói csoportokat azonosított a vásárlási attitűd faktorok alapján, majd feltárta a vásárlási attitűd alapján elkülönített vásárlói csoportokban a csatornapreferencia-mintázatok különbségeit a vásárlási folyamat különböző szakaszaiban. A vásárlási attitűd mérése Likert-skála történt 7 elsődleges meghatározott dimenzióban, beleértve a fizikai érintés igényét, az impulzivitást, az innovációs képességet, az ár- és márkatudatot, a kényelmet és a vásárlási élményt. A kutatás 415 hazai válaszadó kvantitatív online megkérdezésével összegyűjtött adatok feldolgozását és elemzését mutatja be. A válaszadókra a web-roaming viselkedési minta volt jellemző. A vásárlási attitűd faktorok alapján elkülönített homogén válaszadói csoportok csatornahasználati preferenciái szignifikánsan eltértek egymástól.
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
10.33565/MKSV.2022.02.04
Forrás:
Multidiszciplináris kihívások, sokszínű válaszok - Gazdálkodás- és Szervezéstudományi folyóirat ; szám 2 (2022); 86-112
2630-886X
Kapcsolat:
Létrehozó:
Copyright (c) 2022 Multidiszciplináris kihívások, sokszínű válaszok - Gazdálkodás- és Szervezéstudományi folyóirat