Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
|   | Csatorna preferenciák a nagyértékű elektronikai cikkek vásárlási folyamatában a vásárlói attitűddel összefüggésben a hazai vásárlók körében | 
| Tartalom: | https://ojs.mtak.hu/index.php/mksv/article/view/9162 | 
|---|---|
| Archívum: | Multidiszciplináris kihívások, sokszínű válaszok | 
| Gyűjtemény: | Tanulmány Open Access DRIVERset | 
| Cím: | 
					Channel Preferences In The High-Value Electronic Device Purchase Decision Process Regarding The Purchase Attitude Among Domestic Buyers
				 
					Csatorna preferenciák a nagyértékű elektronikai cikkek vásárlási folyamatában a vásárlói attitűddel összefüggésben a hazai vásárlók körében
				 | 
| Létrehozó: | 
						Taralik, Krisztina
					 
						Molnár, Zsolt
					 
						Kozák, Tamás
					 | 
| Kiadó: | 
					Budapesti Gazdasági Egyetem
										 | 
| Dátum: | 
					2022-12-31
										 | 
| Téma: | 
					vásárlási attitűd
										 
					ügyfélélmény
										 
					fizikai érintés szükségessége
										 
					tudatosság
										 
					kényelem
										 | 
| Tartalmi leírás: | 
					Az ügyfélélményt a teljes vásárlási döntési folyamat befolyásolja, amely a szükséglet felismerésétől kezdve a vásárlás utáni szakaszig tart. A kiskereskedelmi ágazat informatikai fejlesztése lehetőséget ad, és egyben arra kényszeríti az ágazat szereplőit, hogy többcsatornás stratégiát valósítsanak meg, és lehetőséget adjanak fogyasztóiknak arra, hogy az adott pillanatban az igényeiknek leginkább megfelelő csatornákat használják, ezzel is emelve a vásárlási élmény szintjét. A tanulmány célja annak feltárása, hogy a magyar válaszadók vásárlási attitűdje hogyan befolyásolja csatornahasználati preferenciáikat (bolti, online nagy- és kisképernyős) a vásárlói út különböző szakaszaiban a nagy értékű elektronikai eszközök vásárlásakor. Ennek érdekében a kutatás először homogén válaszadói csoportokat azonosított a vásárlási attitűd faktorok alapján, majd feltárta a vásárlási attitűd alapján elkülönített vásárlói csoportokban a csatornapreferencia-mintázatok különbségeit a vásárlási folyamat különböző szakaszaiban. A vásárlási attitűd mérése Likert-skála történt 7 elsődleges meghatározott dimenzióban, beleértve a fizikai érintés igényét, az impulzivitást, az innovációs képességet, az ár- és márkatudatot, a kényelmet és a vásárlási élményt. A kutatás 415 hazai válaszadó kvantitatív online megkérdezésével összegyűjtött adatok feldolgozását és elemzését mutatja be. A válaszadókra a web-roaming viselkedési minta volt jellemző. A vásárlási attitűd faktorok alapján elkülönített homogén válaszadói csoportok csatornahasználati preferenciái szignifikánsan eltértek egymástól.
										 | 
| Nyelv: | 
						magyar
												 | 
| Típus: | 
					info:eu-repo/semantics/article
										 
					info:eu-repo/semantics/publishedVersion
										 | 
| Formátum: | 
					application/pdf
										 | 
| Azonosító: | 
					10.33565/MKSV.2022.02.04
										 | 
| Forrás: | 
					Multidiszciplináris kihívások, sokszínű válaszok - Gazdálkodás- és Szervezéstudományi folyóirat ; szám 2 (2022); 86-112
										 
					2630-886X
										 | 
| Kapcsolat: | |
| Létrehozó: | 
					Copyright (c) 2022 Multidiszciplináris kihívások, sokszínű válaszok - Gazdálkodás- és Szervezéstudományi folyóirat
										 |