Ugrás a tartalomhoz

 

E-tananyagfejlesztés virtuális 3D környezetben

  • Metaadatok
Tartalom: http://ocs.mtak.hu/index.php/nws/2022/paper/view/92
Archívum: NETWORKSHOP
Gyűjtemény: Tanulmányok
Cím:
E-tananyagfejlesztés virtuális 3D környezetben
Létrehozó:
László T. Nagy; Debreceni Református Hittudományi Egyetem
István Károly Boda; Debreceni Református Hittudományi Egyetem
Erzsébet Tóth; Debreceni Egyetem
Kiadó:
NETWORKSHOP
Dátum:
2022-12-23 10:42:50
Tartalmi leírás:
Az oktatás és a tanulás hatékony elektronikus tananyagai iránti igény az utóbbiidőben szinte minden tudományterületen jelentősen megnőtt köszönhetően azelmúlt időszakban teret nyerő digitális oktatásnak.Tanulmányunkban egy új és reményeink szerint ígéretes technológiát szeretnénkbemutatni az e-tananyagok fejlesztésére és prezentálására, amely hatékonyanalkalmazható különféle tanulási környezetekben. Ez a technológia a MaxWhererendszer oktatási célú felhasználásán alapul. A MaxWhere egy néhány évvelezelőtt kifejlesztett 3D-s prezentációs eszköz, amely látványos és könnyenhasználható három dimenziós virtuális környezetet kínál a megjelenítenikívánt tartalmaknak. A rendszert kiválóan lehet használni az e-tananyagokfejlesztéséhez és bemutatásához mind a tanítás, mind a tanulás területén.Esetünkben a tananyag fejlesztésének és prezentálásának lehetőségeit egykiválasztott informatikai téma kidolgozásával szeretnénk bemutatni és elemeznia MaxWhere 3D virtuális környezetében. Development of e-curricular material in a virtual 3D environmentThe need for effective electronic curricular material in instruction and learninghas in almost all fields significantly increased due to digital education that hasrecently expanded everywhere.In this study, new and hopefully promising technology will be offered on how todevelop and present e material that can be used effectively in different learningenvironments. This technology is based on the Maxwhere system applied forinstructional use. The Maxwhere has been developed a few years ago as a3D presentation tool that offers a spectacular and easily applicable 3D virtualenvironment for all contents to be presented. The system can be well used todevelop and present e-materials in both teaching and learning. In our case, thepossibilities of developing and presenting the curricular material will be shownwith the help of a selected informatics topic which is elaborated and analyzedin a Maxwhere 3D virtual environment.Keywords: multimedia, 3D space, virtual space, development of curricularmaterial, Maxwhere https://doi.org/10.31915/NWS.2022.10 
Nyelv:
magyar
Típus:
Peer-reviewed Paper
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
Forrás:
NETWORKSHOP; NETWORKSHOP 2022
Létrehozó:
Authors who submit to this conference agree to the following terms:<br/> <strong>a)</strong>&nbsp;Authors retain copyright over their work, while allowing the conference to place this unpublished work under a <a href="http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/">Creative Commons Attribution License</a>, which allows others to freely access, use, and share the work, with an acknowledgement of the work's authorship and its initial presentation at this conference.<br/> <strong>b)</strong>&nbsp;Authors are able to waive the terms of the CC license and enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution and subsequent publication of this work (e.g., publish a revised version in a journal, post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial presentation at this conference.<br/> <strong>c)</strong>&nbsp;In addition, authors are encouraged to post and share their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) at any point before and after the conference.