Ugrás a tartalomhoz

Lépések az élményalapú oktatás irányába : A játékosítás határmezsgyéjén a számvitel alapjai tárgy oktatásában

  • Metaadatok
Tartalom: https://journals.lib.uni-corvinus.hu/index.php/vezetestudomany/article/view/994
Archívum: Vezetéstudomány
Gyűjtemény: KSZ: Gamification
Cím:
Steps towards experience-based education: On the edge of gaming in the education on the basics of accounting
Lépések az élményalapú oktatás irányába : A játékosítás határmezsgyéjén a számvitel alapjai tárgy oktatásában
Létrehozó:
Tarpataki, Eleonóra
Mikáczó, Éva Ilona
Kiadó:
Dátum:
2022-12-17
Téma:
játékosítás
élmény alapú oktatás
számvitel oktatás
hatékony oktatás
Tartalmi leírás:
A játékosítás a felsőoktatás több területén is motiváló módszertani eszköztárat kínál. A hallgatói aktivitás elősegítése, a learning-by-doing megközelítés, a változatos tanulási utak kialakítása, a képzési kimeneti követelmények újra definiálása az oktatók számára jelentős kihívást jelentenek. Ez a feladat egy kreatív alkotói folyamat, melynek lépései a „környezet” feltérképezése, a szükséges fejlesztések megvalósítása, kipróbálása, majd a „finomhangolás”, amikor a tapasztalatok alapján változtatások történnek azért, hogy a kívánt célok minél jobban megközelíthetők legyenek. Az egyetemi számviteloktatásban a jelenkor hallgatói igényeihez alkalmazkodó újítások a különböző oktatói műhelyek- ben zajlanak. Fontosnak tartják a szerzők, hogy időről-időre megosszák egymással tapasztalataikat, eredményeiket. A cikkben a Budapesti Corvinus Egyetem (BCE) Számvitel Tanszékén, a Számvitel alapjai tárgy keretében zajló fejlesztési folyamatokba, az ezt megelőző elméleti megalapozásba és az alkalmazást követő eredményekbe nyújtanak betekintést. A munka fogadtatásáról hallgatói kérdőíves megkérdezés alapján gyűjtöttek adatokat. A vélemények egyértelműen pozitív megerősítést adnak. A hallgatók értékelik a változatos módszereket, és azt, ha a végső eredményük sokféle számonkérési rész összegzésén alapul.
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Lektorált Cikk
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
10.14267/VEZTUD.2022.12.04
Forrás:
Vezetéstudomány / Budapest Management Review; Évf. 53 szám 12 (2022); 45-55
0133-0179
Kapcsolat:
Létrehozó: