Ugrás a tartalomhoz

 

A katonai vezetői-parancsnoki (harcászati vezetői) kompetenciák fejlesztésének lehetséges stratégiája

  • Metaadatok
Tartalom: http://hdl.handle.net/20.500.12944/100429
Archívum: Közszolgálati Tudásportál
Gyűjtemény: ÁROP
Pályázati anyagok
ÁROP-2.2.21
Cím:
A katonai vezetői-parancsnoki (harcászati vezetői) kompetenciák fejlesztésének lehetséges stratégiája
Létrehozó:
Bakos, Csaba Attila
Csengeri, János
Boldizsár, Gábor
Dr. habil. Krajnc, Zoltán
Dr. Lattmann, Tamás
Dr. Resperger, István
Holndonner, Hermann Tibor
Bolgár, Judit
Téma:
Stratégia
katona
haderő
Tartalmi leírás:
A jegyzet a műveleti tapasztalatokat tekinti át és foglalja össze. A tanulmány gerincének első felét a MH Tartományi Újjáépítési Csoport (MH PRT) tapasztalatai adják, hiszen ez volt az a feladat, ami a legbonyolultabb, legtöbb nehézséget felszínre hozó, az egész MH-t érintő művelet volt 2006 és 2013 között. A második rész bemutatja a felderítő specializáció szempontjából kiemelkedően fontos Idegenhadsereg-ismeretek tantárgy oktatásával kapcsolatos, elmúlt másfél évtizedben bekövetkezett változásokat, mely a tananyag tartalmát, az oktatás didaktikai kereteit jellemezték. Felvázolja a 2013/2014. tanévtől módosított katonai vezetőképzésben, felmenő rendszerben végrehajtott tananyag-korszerűsítés eredményeit. Javaslatokat fogalmaz meg a további fejlesztési irányokra vonatkozóan. A harmadik nagyobb rész bevezet a katonai vezetői-parancsnoki (harcászati vezetői) kompetenciák meghatározásait, mint a kognitív, szociális és személyes kompetenciák A következő rész célja az, hogy meghatározza Magyarország fegyveres erejének a Magyar Honvédségnek (a továbbiakban: MH) szerepét hazánk biztonságának és a békés fejlődésének fenntarthatósága biztosítása terén, mindezt úgy, hogy pontosítja az előttünk álló évek lehetséges kihívásainak trendjeit és az azoknak megfelelni képes adekvát válaszlépések lehetséges formáit. Dolgozatomban azokat a legfontosabb légi hadviselési nézeteket foglaltam össze, amelyek ma is hatást gyakorolnak a NATO légi stratégiájára. Az elméleteket három fő szempont szerint csoportosítja az ötödik rész: a légierő-koncepciókat, a légierő-elméleteket, valamint magát a légierőt, mint a légi hadviselést végrehajtó szervezetet vizsgáló nézetekre. A következő fejezetjelen megkísérli annak számbavételét, hogy a hazai katonai felsőoktatásban milyen fejlődési lehetőségek állnak rendelkezésünkre, valamint milyen feladataink vannak a jövőre nézve. Végül leírja a katonai vezetői alapszak átalakításának, megújításának a folyamatát, a jelenlegi helyzetét mutatjuk be.
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
nke:9786155305672
Létrehozó:
info:eu-repo/semantics/openAccess