Ugrás a tartalomhoz

A táncpedagógus-képzés állami szabályozásának története

  • Metaadatok
Tartalom: https://ojs.mtak.hu/index.php/tanc_es_neveles/article/view/8989
Archívum: Tánc és Nevelés
Gyűjtemény: Tanulmányok
Cím:
The History of the State Regulation of Dance Teacher Training in Hungary
A táncpedagógus-képzés állami szabályozásának története
Létrehozó:
Bolvári-Takács, Gábor
Kiadó:
Magyar Táncművészeti Egyetem
Dátum:
2022-11-14
Téma:
táncmesterképzés
tánctanító-képzés
táncpedagógus-képzés
tánctanár-képzés
Tartalmi leírás:
A táncpedagógus-képzés állami szabályozási folyamatának lényege abban állt, hogy az állam előbb szabályozásra érdemes tevékenységként ismerte föl a táncoktatást, majd fokozatosan irányítása alá vonta. A huszadik század közepéig ez elsősorban a szakmai érdekvédelmi szervezetek által összefogott tánciskolák tevékenységének, illetve a kimeneti vizsgafeltételek rendeleti úton történő szabályozásában merült ki. Kezdő dátum az 1922-es esztendő, amikor a belügyminiszter először létesített táncmesterképesítő vizsgabizottságot az addig szakmai egyesületek által kiállított bizonyítványok állami elismerésére. 1945 után a folyamat műfajilag (balett, mozdulatművészet, néptánc, társastánc) diverzifikálódott, s a képzések szabályozásán túl állami intézmények létrehozásában öltött testet. A táncpedagógus-képzés 1974-ben főiskolai szintre emelkedett, végül 2006 után, a bolognai folyamat eredményeként, a tánctanár mesterszakkal elérte a legmagasabb képzési szintet.
Nyelv:
magyar
angol
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dupla-vak lektoráláson átesett cikk
Formátum:
application/pdf
application/pdf
Azonosító:
10.46819/TN.3.2.39-63
Forrás:
Tánc és Nevelés; Évf. 3 szám 2 (2022); 39-91
2732-1703
2732-1002
10.46819/TN.3.2
Kapcsolat:
Létrehozó:
Copyright (c) 2022 Gábor Bolvári-Takács