Ugrás a tartalomhoz

 

Digitális transzformáció a magyar üzleti szolgáltató központokban

  • Metaadatok
Tartalom: http://publikaciotar.uni-bge.hu/1695/
Archívum: BGE Publikációtár
Gyűjtemény: Állapot = Megjelent
Típus = Cikk
Tárgyszó = Digitalizáció
Tárgyszó = Digital transformation
Tárgyszó = Üzleti szolgáltató szektor
Tárgyszó = BPO
Tárgyszó = Business services sector
Tárgyszó = Digitális transzformáció
Tárgyszó = Digitalization
Tárgyszó = Outsourcing
Tárgyszó = SSC
Tárgyszó = Automation
Tárgyszó = Automatizáció
Cím:
Digitális transzformáció a magyar üzleti szolgáltató központokban
Létrehozó:
Marciniak Róbert
Móricz Péter
Baksa Máté
Kiadó:
Budapesti Gazdasági Egyetem, Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar, Közgazdasági és Üzleti Tudományok Tanszék
Dátum:
2020
Tartalmi leírás:
Az üzleti szolgáltató szektor az elmúlt 15 év legdinamikusabban fejlődő szektorra volt nem csupán Magyarországon, de az egész közép-kelet európai régióban. A Magyarországon működő mintegy 110 üzleti szolgáltató központ nagyjából 55.000, több idegen nyelvet is beszélő, diplomást foglalkoztat közvetlenül, így jelentős hatással van a szolgáltató szektor hazai fejlődésére. Csakúgy, mint a gazdaság más szegmenseiben is, az üzleti szolgáltató szektorban is jelentős fejlesztések indultak el a digitalizáció új hullámával. A kutatás célja annak megértése, hogy a digitalizáció és az automatizáció legújabb trendjei milyen technológiai fejlesztésekkel járulnak hozzá az üzleti szolgáltató szektor működéséhez. Ez a tanulmány egy több éves kutatási program szakirodalom kutatásának rövidített összefoglalását és első empirikus eredményeit ismerteti. A célok érdekében egy kiterjedt kérdőíves és interjús kutatássorozat készült a hazai szolgáltató központok vezetőivel. A kutatás során feltárásra kerültek az üzleti szolgáltató szektor jelenlegi digitális érettségi szintje, azonosításra került, mely új digitális technológiáknak van a legnagyobb szerepe az átalakulásban, milyen e technológiák elterjedtsége, hozzájárulása a szervezeti működéshez és milyen projektmenedzsment kihívásokat jelent ezek bevezetése. A kutatás további eredményeként számos hipotézis fogalmazódott meg, hogy a digitalizáció hogyan hat a szektor jövőjére, milyen átalakulások várhatóak a digitális transzformáció eredményeképpen az üzleti szolgáltató központok alkalmazotti létszámára, nyújtott szolgáltatások hozzáadott értékére, a szolgáltató központok szervezeti hierarchiában és más szervezetekkel való értékláncban való elhelyezkedésére nézve.
Nyelv:
magyar
Típus:
Cikk
NonPeerReviewed
Formátum:
text
Azonosító:
Marciniak Róbert és Móricz Péter és Baksa Máté (2020) Digitális transzformáció a magyar üzleti szolgáltató központokban. Multidiszciplináris kihívások, sokszínű válaszok, 2020 (2). pp. 116-140. ISSN 2630-886X
31322465
Kapcsolat:
31322465