Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
Digitális transzformáció a magyar üzleti szolgáltató központokban |
Tartalom: | http://publikaciotar.uni-bge.hu/1695/ |
---|---|
Archívum: | BGE Publikációtár |
Gyűjtemény: |
Állapot = Megjelent
Típus = Cikk Tárgyszó = Digitalizáció Tárgyszó = Digital transformation Tárgyszó = Üzleti szolgáltató szektor Tárgyszó = BPO Tárgyszó = Business services sector Tárgyszó = Digitális transzformáció Tárgyszó = Digitalization Tárgyszó = Outsourcing Tárgyszó = SSC Tárgyszó = Automation Tárgyszó = Automatizáció |
Cím: |
Digitális transzformáció a magyar üzleti szolgáltató központokban
|
Létrehozó: |
Marciniak Róbert
Móricz Péter
Baksa Máté
|
Kiadó: |
Budapesti Gazdasági Egyetem, Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar, Közgazdasági és Üzleti Tudományok Tanszék
|
Dátum: |
2020
|
Tartalmi leírás: |
Az üzleti szolgáltató szektor az elmúlt 15 év legdinamikusabban fejlődő szektorra volt nem csupán
Magyarországon, de az egész közép-kelet európai régióban. A Magyarországon működő mintegy 110
üzleti szolgáltató központ nagyjából 55.000, több idegen nyelvet is beszélő, diplomást foglalkoztat
közvetlenül, így jelentős hatással van a szolgáltató szektor hazai fejlődésére. Csakúgy, mint a gazdaság
más szegmenseiben is, az üzleti szolgáltató szektorban is jelentős fejlesztések indultak el a digitalizáció
új hullámával. A kutatás célja annak megértése, hogy a digitalizáció és az automatizáció legújabb
trendjei milyen technológiai fejlesztésekkel járulnak hozzá az üzleti szolgáltató szektor működéséhez.
Ez a tanulmány egy több éves kutatási program szakirodalom kutatásának rövidített összefoglalását és
első empirikus eredményeit ismerteti. A célok érdekében egy kiterjedt kérdőíves és interjús kutatássorozat
készült a hazai szolgáltató központok vezetőivel. A kutatás során feltárásra kerültek az üzleti
szolgáltató szektor jelenlegi digitális érettségi szintje, azonosításra került, mely új digitális
technológiáknak van a legnagyobb szerepe az átalakulásban, milyen e technológiák elterjedtsége,
hozzájárulása a szervezeti működéshez és milyen projektmenedzsment kihívásokat jelent ezek
bevezetése. A kutatás további eredményeként számos hipotézis fogalmazódott meg, hogy a digitalizáció
hogyan hat a szektor jövőjére, milyen átalakulások várhatóak a digitális transzformáció
eredményeképpen az üzleti szolgáltató központok alkalmazotti létszámára, nyújtott szolgáltatások
hozzáadott értékére, a szolgáltató központok szervezeti hierarchiában és más szervezetekkel való
értékláncban való elhelyezkedésére nézve.
|
Nyelv: |
magyar
|
Típus: |
Cikk
NonPeerReviewed
|
Formátum: |
text
|
Azonosító: |
Marciniak Róbert és Móricz Péter és Baksa Máté (2020) Digitális transzformáció a magyar üzleti szolgáltató központokban. Multidiszciplináris kihívások, sokszínű válaszok, 2020 (2). pp. 116-140. ISSN 2630-886X
31322465
|
Kapcsolat: |
31322465
|