Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
Az új generáció, mint erőforrás |
| Tartalom: | http://publikaciotar.uni-bge.hu/1688/ |
|---|---|
| Archívum: | BGE Publikációtár |
| Gyűjtemény: |
Állapot = Megjelent
Típus = Cikk Tárgyszó = Digitalizáció Tárgyszó = Foglalkoztatás Tárgyszó = Digitazation Tárgyszó = Human resource Tárgyszó = Humán erőforrás Tárgyszó = Employment Tárgyszó = Generation Tárgyszó = Generációk |
| Cím: |
Az új generáció, mint erőforrás
|
| Létrehozó: |
Malatyinszki Szilárd
|
| Kiadó: |
Budapesti Gazdasági Egyetem, Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar,Közgazdasági és Üzleti Tudományok Tanszék
|
| Dátum: |
2020
|
| Tartalmi leírás: |
Napjainkban a generációs problémák nem csupán az oktatási intézményekben, hanem a munkahelyeken is jelentkeznek. Az eltérő generációk eltérő szemléletet igényelnek az oktatás, képzés és a munkahelyi HR feladatok szempontjából is. Olyan új dimenziót képviselnek a digitalizációval átszőtt generációk egy-egy cég életében, melyre a menedzsment –főként a kisebb, nem nemzetközi vállalkozásoké –még nincs teljes mértékben felkészülve.Kutatásom azokra a funkciókra hívja fel a figyelmet, melyek eszközrendszert jelentenek a menedzsment számára. Már a célcsoport toborzására és kiválasztására megtervezett és jól bejáratott eszközöket is felborítja az új nemzedék. Amennyiben elhelyezkednek, úgy a kollégák közötti szemlélet, motivációs rendszer és karriermenedzsment okoz majd nehézséget. Minden olyan funkciót körüljárok írásomban, melyekre érdemes és hasznos figyelni ahhoz, hogy ne veszítsük el e generációt cégeinkből, sőt eszközként használjuk azt az innovációt, szemléletet, kreativitást, melyet erőforrásként nyújthatnak számunkra. A hazai és nemzetközi szakirodalom feldolgozásán túl a hazai mikro-és KKV-szektor szervezetfejlesztési folyamatain keresztül empirikus információkat is nyújtok az érdeklődők számára. Eredményem alapján megállapítható, hogy a generációk különbségei –megfelelő vezetői eszköztár segítségével–képesek fejleszteni a cégek szervezeti kultúráját, erősítik eredményességét és támaszul szolgálhatnak válsághelyzetben is. Fontos, hogy vezetőként megismerjük a generációk sajátosságait, kommunikációs eszközeit, motivációs sajátosságait és a rugalmas munkaidőre, minőségi eszközökre vonatkozó elvárásait.
|
| Nyelv: |
magyar
|
| Típus: |
Cikk
NonPeerReviewed
|
| Formátum: |
text
|
| Azonosító: |
Malatyinszki Szilárd (2020) Az új generáció, mint erőforrás. Multidiszciplináris kihívások, sokszínű válaszok, 2020 (1). pp. 90-101. ISSN 2630-886X
31152182
|
| Kapcsolat: |
31152182
|