Ugrás a tartalomhoz

 

Az új generáció, mint erőforrás

  • Metaadatok
Tartalom: http://publikaciotar.uni-bge.hu/1688/
Archívum: BGE Publikációtár
Gyűjtemény: Állapot = Megjelent
Típus = Cikk
Tárgyszó = Digitalizáció
Tárgyszó = Foglalkoztatás
Tárgyszó = Digitazation
Tárgyszó = Human resource
Tárgyszó = Humán erőforrás
Tárgyszó = Employment
Tárgyszó = Generation
Tárgyszó = Generációk
Cím:
Az új generáció, mint erőforrás
Létrehozó:
Malatyinszki Szilárd
Kiadó:
Budapesti Gazdasági Egyetem, Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar,Közgazdasági és Üzleti Tudományok Tanszék
Dátum:
2020
Tartalmi leírás:
Napjainkban a generációs problémák nem csupán az oktatási intézményekben, hanem a munkahelyeken is jelentkeznek. Az eltérő generációk eltérő szemléletet igényelnek az oktatás, képzés és a munkahelyi HR feladatok szempontjából is. Olyan új dimenziót képviselnek a digitalizációval átszőtt generációk egy-egy cég életében, melyre a menedzsment –főként a kisebb, nem nemzetközi vállalkozásoké –még nincs teljes mértékben felkészülve.Kutatásom azokra a funkciókra hívja fel a figyelmet, melyek eszközrendszert jelentenek a menedzsment számára. Már a célcsoport toborzására és kiválasztására megtervezett és jól bejáratott eszközöket is felborítja az új nemzedék. Amennyiben elhelyezkednek, úgy a kollégák közötti szemlélet, motivációs rendszer és karriermenedzsment okoz majd nehézséget. Minden olyan funkciót körüljárok írásomban, melyekre érdemes és hasznos figyelni ahhoz, hogy ne veszítsük el e generációt cégeinkből, sőt eszközként használjuk azt az innovációt, szemléletet, kreativitást, melyet erőforrásként nyújthatnak számunkra. A hazai és nemzetközi szakirodalom feldolgozásán túl a hazai mikro-és KKV-szektor szervezetfejlesztési folyamatain keresztül empirikus információkat is nyújtok az érdeklődők számára. Eredményem alapján megállapítható, hogy a generációk különbségei –megfelelő vezetői eszköztár segítségével–képesek fejleszteni a cégek szervezeti kultúráját, erősítik eredményességét és támaszul szolgálhatnak válsághelyzetben is. Fontos, hogy vezetőként megismerjük a generációk sajátosságait, kommunikációs eszközeit, motivációs sajátosságait és a rugalmas munkaidőre, minőségi eszközökre vonatkozó elvárásait.
Nyelv:
magyar
Típus:
Cikk
NonPeerReviewed
Formátum:
text
Azonosító:
Malatyinszki Szilárd (2020) Az új generáció, mint erőforrás. Multidiszciplináris kihívások, sokszínű válaszok, 2020 (1). pp. 90-101. ISSN 2630-886X
31152182
Kapcsolat:
31152182