Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
A hazai középiskolások pénzügyi műveltségi vizsgálatának módszertani kérdései |
| Tartalom: | http://publikaciotar.uni-bge.hu/1503/ |
|---|---|
| Archívum: | Prosperitas |
| Gyűjtemény: |
Állapot = Megjelent
Tárgyszó = diszkrimináló index Tárgyszó = jósági mutató Tárgyszó = Pénzügyi kultúra Típus = Cikk |
| Cím: |
A hazai középiskolások pénzügyi műveltségi vizsgálatának módszertani kérdései
|
| Létrehozó: |
Ország Adrienn
|
| Kiadó: |
Budapesti Gazdasági Főiskola
|
| Dátum: |
2018
|
| Tartalmi leírás: |
A tanulmány a hazai középiskolai diákok körében 2012 és 2015 között végzett felmérés eredményeit mutatja be. A pénzügyi kultúra elméleti fogalmának és dimenzióinak
bemutatása után az Econventio Kerekasztal Közhasznú Egyesület és a Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Karának közös kutatócsoportja által készített felmérés módszertani kérdéseit vizsgálom. A jósági mutató alapján megállapítom, mely
kérdések tekinthetők könnyűnek és nehéznek. A diákokat teljesítményük alapján három kategóriába sorolom (alsó 30%, középső 40%, felső 30%), majd összehasonlítom
a jobban és a rosszabbul teljesítő tanulók jellemzőit.
|
| Nyelv: |
magyar
|
| Típus: |
Cikk
NonPeerReviewed
|
| Formátum: |
text
|
| Azonosító: |
Ország Adrienn (2018) A hazai középiskolások pénzügyi műveltségi vizsgálatának módszertani kérdései. Prosperitas, 5 (2). pp. 10-21. ISSN 2064-759X
30812538
|
| Kapcsolat: |
30812538
|