Ugrás a tartalomhoz

 

Modernség és desztinációmenedzsment

  • Metaadatok
Tartalom: http://publikaciotar.uni-bge.hu/1091/
Archívum: Prosperitas
Gyűjtemény: Állapot = Megjelent
Tárgyszó = Turizmus
Tárgyszó = post-modern
Tárgyszó = complexity of supply
Tárgyszó = érzékelés
Tárgyszó = infokommunikáció
Tárgyszó = interdisciplinary approach
Tárgyszó = TDM (turisztikai desztinációk menedzsmentje)
Tárgyszó = brand
Tárgyszó = destination management
Típus = Cikk
Cím:
Modernség és desztinációmenedzsment
Létrehozó:
Semsei Sándor
Kiadó:
Budapesti Gazdasági Főiskola
Dátum:
2017
Tartalmi leírás:
Destination management as a „procedure” has become one of the most successful tourism management models in the last 30-40 years, and not by accident. It became a very necessity, logical and inevitable answer to the changes in the post-modern times’ demand and supply. On the demand side, the more complex, multi-optional and delicate experience expectations, the more sophisticated and complex supply, forming bigger geographical regions. On the supply side the main aim is to create a regional brand based on a strongly featured tourism supply following the above principles against the numerous competitors. Visitors in the (near) future, as we foresee now, can only be targeted by a complex, strategic entrepreneurial, market-oriented and integrated socio-economic approach. It seems that only new forms of destination-management models can provide a solution in the tourism industry which help us to progress toward the postmodern world’s newest era.
Nyelv:
magyar
Típus:
Cikk
NonPeerReviewed
Formátum:
text
Azonosító:
Semsei Sándor (2017) Modernség és desztinációmenedzsment. Prosperitas, 4 (2). pp. 70-80. ISSN 2064-759X
33690861
Kapcsolat:
33690861