Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
Modernség és desztinációmenedzsment |
| Tartalom: | http://publikaciotar.uni-bge.hu/1091/ |
|---|---|
| Archívum: | Prosperitas |
| Gyűjtemény: |
Állapot = Megjelent
Tárgyszó = Turizmus Tárgyszó = post-modern Tárgyszó = complexity of supply Tárgyszó = érzékelés Tárgyszó = infokommunikáció Tárgyszó = interdisciplinary approach Tárgyszó = TDM (turisztikai desztinációk menedzsmentje) Tárgyszó = brand Tárgyszó = destination management Típus = Cikk |
| Cím: |
Modernség és desztinációmenedzsment
|
| Létrehozó: |
Semsei Sándor
|
| Kiadó: |
Budapesti Gazdasági Főiskola
|
| Dátum: |
2017
|
| Tartalmi leírás: |
Destination management as a „procedure” has become one of the most successful tourism management models in the last 30-40 years, and not by accident. It became a very necessity, logical and inevitable answer to the changes in the post-modern times’ demand and supply.
On the demand side, the more complex, multi-optional and delicate experience expectations, the more sophisticated and complex supply, forming bigger geographical regions. On the supply side the main aim is to create a regional brand based on a strongly featured tourism supply following the above principles against the numerous competitors. Visitors in the (near)
future, as we foresee now, can only be targeted by a complex, strategic entrepreneurial, market-oriented and integrated socio-economic approach. It seems that only new forms of destination-management models can provide a solution in the tourism industry which help us to progress toward the postmodern world’s newest era.
|
| Nyelv: |
magyar
|
| Típus: |
Cikk
NonPeerReviewed
|
| Formátum: |
text
|
| Azonosító: |
Semsei Sándor (2017) Modernség és desztinációmenedzsment. Prosperitas, 4 (2). pp. 70-80. ISSN 2064-759X
33690861
|
| Kapcsolat: |
33690861
|