Ugrás a tartalomhoz

 

TDM-szervezetek szerepe a desztinációk imázsának és arculatának kialakításában

  • Metaadatok
Tartalom: http://publikaciotar.uni-bge.hu/1090/
Archívum: Prosperitas
Gyűjtemény: Állapot = Megjelent
Tárgyszó = Turizmus
Tárgyszó = tourism destination management
Tárgyszó = destination marketing
Tárgyszó = arculattervezés
Tárgyszó = aspect
Tárgyszó = image
Tárgyszó = TDM (turisztikai desztinációk menedzsmentje)
Tárgyszó = brand
Típus = Cikk
Cím:
TDM-szervezetek szerepe a desztinációk imázsának és arculatának kialakításában
Létrehozó:
Pálfi Andrea
Barcza Attila
Aubert Antal
Kiadó:
Budapesti Gazdasági Főiskola
Dátum:
2017
Tartalmi leírás:
Tourism destination management (TDM) organizations are a kind of “mother organizations” to the destinations. Their tasks include the competitive marketing of a given tourism destination, the establishment and maintenance of co-operation between demand and supply from the beginning of the travel till the end of it and the opinion “formation” and follow-up of the visitors. During the operation of destination – even from the phases of planning until their realization – the certain operative tasks are important separately and in context with each other as well, including the formation of a positive image and aspect of the destination.The study aims to demonstrate the image and aspect building practices of the Hungarian destination management organizations through the examples of Sopron and Pécs and upon the survey of their clientele. Though the tasks of TDM organizations are very complex, the most important one today is to develop a positive image and aspect as without this a long term presence on the tourism market would be impossible.
Nyelv:
magyar
Típus:
Cikk
NonPeerReviewed
Formátum:
text
Azonosító:
Pálfi Andrea és Barcza Attila és Aubert Antal (2017) TDM-szervezetek szerepe a desztinációk imázsának és arculatának kialakításában. Prosperitas, 4 (2). pp. 57-69. ISSN 2064-759X
3215497
Kapcsolat:
3215497