Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
A desztinációmarketing hatékonysága : modellek, mérése, trendek és eszközök |
Tartalom: | http://publikaciotar.uni-bge.hu/1088/ |
---|---|
Archívum: | Prosperitas |
Gyűjtemény: |
Állapot = Megjelent
Tárgyszó = destination marketing Tárgyszó = desztinációmarketing Tárgyszó = brand system Tárgyszó = TDM (turisztikai desztinációk menedzsmentje) Tárgyszó = trendek (gazdasági-társadalmi) Tárgyszó = innovation Tárgyszó = trend Tárgyszó = tourism competitiveness Típus = Cikk |
Cím: |
A desztinációmarketing hatékonysága : modellek, mérése, trendek és eszközök
|
Létrehozó: |
Piskóti István
|
Kiadó: |
Budapesti Gazdasági Főiskola
|
Dátum: |
2017
|
Tartalmi leírás: |
The study presents the specific content and society-oriented aspects of tourism destination marketing; the utilisation of which is essential to fulfill its tasks in increasing competitiveness.
The author makes a proposal for the frames of an integrated destination measurement evaluation system, based on foreign and national competitiveness, satisfaction measurement initiations, and the analysis of the intrinsic logical connections. With the help of such a system, it is possible to carry out a comprehensive measurement program of destination
competences, competitiveness, image, brand value and tourist satisfaction; which can help both the community and entrepreneurial planning decisions as well as the practical steps. The outlined tourism trends – based on empirical researches and expert opinions – make it clear that every quality, creative offer is able to find its demand, but this raises significant
marketing challenges; the building of a deliberate destination brand structure, innovative product development, selling and marketing communication responses.
|
Nyelv: |
magyar
|
Típus: |
Cikk
NonPeerReviewed
|
Formátum: |
text
|
Azonosító: |
Piskóti István (2017) A desztinációmarketing hatékonysága : modellek, mérése, trendek és eszközök. Prosperitas, 4 (2). pp. 7-43. ISSN 2064-759X
3221575
|
Kapcsolat: |
3221575
|