Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
Fogalmak mentén : hallgatói gondolattérképek alkalmazása oktatási újítás vizsgálatára |
Tartalom: | http://publikaciotar.uni-bge.hu/1081/ |
---|---|
Archívum: | Prosperitas |
Gyűjtemény: |
Állapot = Megjelent
Tárgyszó = oktatáskutatás Tárgyszó = kevert módszertan Tárgyszó = diagrammatic elicitation Tárgyszó = mind map Tárgyszó = visual sociology Tárgyszó = education research Tárgyszó = vizuális szociológia Tárgyszó = tudásteremtő iskola Tárgyszó = knowledge-creating school Tárgyszó = gondolattérkép Tárgyszó = ábrakészítésen alapuló adatgyűjtés Tárgyszó = mixed methods Típus = Cikk |
Cím: |
Fogalmak mentén : hallgatói gondolattérképek alkalmazása oktatási újítás vizsgálatára
|
Létrehozó: |
Miskolczi Péter
Király Gábor
Kovács Kinga Emese
Lovas Yvette
Pálóczi Bence
|
Kiadó: |
Budapesti Gazdasági Főiskola
|
Dátum: |
2016
|
Tartalmi leírás: |
Constant changes in the social and technological environment push teachers in higher education towards innovative methods, the effects of which they have to verify. The article focuses on methodology: it presents a mixed-method approach to an investigation of educational innovation. The research builds on the practice of visual sociology – of diagrammatic elicitation in particular. We collected sociodemographic information and one mind map at both the beginning and the end of the school semester from students. Our data can be analysed both qualitatively and quantitatively, and may help us to answer questions pertaining to the effectiveness of the course, its ability to reduce pre-existing gaps between students, and to the way students thematically organize their knowledge about sociology.
|
Nyelv: |
magyar
|
Típus: |
Cikk
NonPeerReviewed
|
Formátum: |
text
|
Azonosító: |
Miskolczi Péter és Király Gábor és Kovács Kinga Emese és Lovas Yvette és Pálóczi Bence (2016) Fogalmak mentén : hallgatói gondolattérképek alkalmazása oktatási újítás vizsgálatára. Prosperitas, 3 (2). pp. 111-132. ISSN 2064-759X
3185289
|
Kapcsolat: |
3185289
|