Ugrás a tartalomhoz

 

Fogalmak mentén : hallgatói gondolattérképek alkalmazása oktatási újítás vizsgálatára

  • Metaadatok
Tartalom: http://publikaciotar.uni-bge.hu/1081/
Archívum: Prosperitas
Gyűjtemény: Állapot = Megjelent
Tárgyszó = oktatáskutatás
Tárgyszó = kevert módszertan
Tárgyszó = diagrammatic elicitation
Tárgyszó = mind map
Tárgyszó = visual sociology
Tárgyszó = education research
Tárgyszó = vizuális szociológia
Tárgyszó = tudásteremtő iskola
Tárgyszó = knowledge-creating school
Tárgyszó = gondolattérkép
Tárgyszó = ábrakészítésen alapuló adatgyűjtés
Tárgyszó = mixed methods
Típus = Cikk
Cím:
Fogalmak mentén : hallgatói gondolattérképek alkalmazása oktatási újítás vizsgálatára
Létrehozó:
Miskolczi Péter
Király Gábor
Kovács Kinga Emese
Lovas Yvette
Pálóczi Bence
Kiadó:
Budapesti Gazdasági Főiskola
Dátum:
2016
Tartalmi leírás:
Constant changes in the social and technological environment push teachers in higher education towards innovative methods, the effects of which they have to verify. The article focuses on methodology: it presents a mixed-method approach to an investigation of educational innovation. The research builds on the practice of visual sociology – of diagrammatic elicitation in particular. We collected sociodemographic information and one mind map at both the beginning and the end of the school semester from students. Our data can be analysed both qualitatively and quantitatively, and may help us to answer questions pertaining to the effectiveness of the course, its ability to reduce pre-existing gaps between students, and to the way students thematically organize their knowledge about sociology.
Nyelv:
magyar
Típus:
Cikk
NonPeerReviewed
Formátum:
text
Azonosító:
Miskolczi Péter és Király Gábor és Kovács Kinga Emese és Lovas Yvette és Pálóczi Bence (2016) Fogalmak mentén : hallgatói gondolattérképek alkalmazása oktatási újítás vizsgálatára. Prosperitas, 3 (2). pp. 111-132. ISSN 2064-759X
3185289
Kapcsolat:
3185289