Ugrás a tartalomhoz

A brit propagandapolitika a hidegháborúban

  • Metaadatok
Tartalom: http://hdl.handle.net/10831/78659
Archívum: EDIT
Gyűjtemény: ELTE Folyóiratok, kiadványok
ELTE Folyóiratok, kiadványok (BTK)
Az Eiffel-torony árnyékában
Cím:
A brit propagandapolitika a hidegháborúban
Létrehozó:
M. Madarász, Anita
Kiadó:
Budapest
ELTE BTK Új- és Jelenkori Egyetemes Történeti Tanszék
Dátum:
2019
Téma:
propaganda policy
Future Foreign Publicity Policy
grey propaganda
propagandapolitika
Jövőbeni Külügyi Nyilvánosság Politika
IRD
Ernest Bevin
szürke propaganda
Tartalmi leírás:
A hidegháború kezdetekor Nagy-Britannia egy új propagandagépezetet hozott létre azzal a céllal, hogy a hidegháborút ideológiai fronton folytassa. Az 1945-től 1951-ig terjedő időszakban a propaganda szerepe a külpolitika kiegészítőjéből a brit hidegháborús stratégia szerves részévé nőtte ki magát. 1948 elején Nagy-Britannia új propaganda-politikát alakított ki, amelynek célja az volt, hogy „a kommunizmus behatolásával” szemben offenzív módon vegye fel a küzdelmet. A brit kormány egy békeidejű titkos, hírszerző propagandaügynökség létrehozását valósította meg, mely szervezet az Information Research Department (IRD) elnevezést kapta. A tanulmány az új propagandapolitikáról, valamint az IRD létrejöttéről és működésének kereteiről szól.
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/bookPart
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
BOOKTITLE: Az Eiffel-torony árnyékában
elte:Búr Gábor; Pál István; Székely Gábor
elte:Az Eiffel-torony árnyékában
elte:31131807
elte:459
elte:442
Létrehozó:
info:eu-repo/semantics/openAccess