Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
A digitális kompetencia növekvő szerepe |
Tartalom: | http://hdl.handle.net/20.500.12944/18499 |
---|---|
Archívum: | Közszolgálati Tudásportál |
Gyűjtemény: |
Folyóiratok, folyóiratcikkek
Pro Publico Bono |
Cím: |
A digitális kompetencia növekvő szerepe
|
Létrehozó: |
Budai Balázs Benjámin
|
Kiadó: |
Ludovika Egyetemi Kiadó
Budapest
|
Téma: |
digitális kompetencia
reziliencia
Covid-19-pandémia
DIMOP
DESI
inklúzió
digitális
egyenlőtlenség
szegregáció
digital competency
resilience
Covid-19 pandemic
inclusion, digital
inequality
segregation
Társadalomtudományok
Állam- és jogtudományok
|
Tartalmi leírás: |
Napjainkban egyre jobban felértékelődik a digitális kompetencia szerepe, hiszen ez szükséges – többek között – a digitális ökoszisztéma szolgáltatásainak igénybevételéhez (és nyújtásához), valamint a digitális gazdasági versenyképességhez. A szakpolitika-alkotók nem véletlenül fordítanak egyre nagyobb, stratégiai hangsúlyt ennek fejlesztésére. Azonban nem mindegy, milyen eszközöket használunk, mert a legjobb szándékú megoldások is elsülhetnek fordított eredménnyel. Tanulmányunk megvizsgálja a digitális kompetenciafejlesztés szükségességét a jelenlegi helyzet tükrében, annak gazdasági, társadalmi, uniós és hazai stratégiai környezetét, majd számba veszi a legutóbbi (és leginkább használható) hazai és uniós beavatkozási kísérleteket. Ezek után a lehetséges beavatkozások gátló tényezőit mérlegeli, majd javaslatot tesz beavatkozási pontokra és módszerekre, felhívva a figyelmet a fejlesztések megvalósulásának és elmaradásának várható hatásaira.
Today, the role of digital literacy is increasingly valued as a prerequisite for, among other things, accessing (and delivering) services in the digital ecosystem and for digital economic competitiveness. It is no coincidence that policy makers are placing increasing strategic emphasis on its development. However, it matters what tools are used, because even the best-intentioned solutions can have the opposite effect. This study examines the need for digital literacy development in the current context, its economic, social, EU and national strategic context, and then takes stock of recent (and most useful) attempts at national and EU interventions. Then considers the barriers to possible interventions and proposes intervention points and methods, drawing attention to the likely impacts of implementation and non-implementation.
|
Típus: |
info:eu-repo/semantics/other
|
Formátum: |
application/pdf
|
Azonosító: |
nke:2786-0760
nke:2063-9058
nke:10.32575/ppb.2022.2.2
nke:33065735
nke:Pro Publico Bono
nke:10
nke:2
|
Létrehozó: |
info:eu-repo/semantics/openAccess
|