Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
![]() |
A belföldi turizmus ereje – Budapest vonzereje a belföldi látogatók véleményének tükrében |
Tartalom: | http://unipub.lib.uni-corvinus.hu/7460/ |
---|---|
Archívum: | Corvinus Kutatások |
Gyűjtemény: |
Status = Published
Subject = Commerce and tourism Type = Article |
Cím: |
A belföldi turizmus ereje – Budapest vonzereje a belföldi látogatók véleményének tükrében
|
Létrehozó: |
Sziva, Ivett
Boros, Kitti
|
Dátum: |
2022
|
Téma: |
Commerce and tourism
|
Tartalmi leírás: |
A TANULMÁNY CÉLJA
A globális méreteket öltött koronavírus-járvány alapjaiban változtatja meg a turisztikai desztinációk és
azok közül is főként a nemzetközi vendégforgalomra építkező célterületek működését. Az utazási korlátozások következtében szignifikánsan csökkent a nemzetközi turistaérkezések száma Budapesten 2020-ban.
Az elmúlt években a főváros nagy mértékben a külföldi vendégekre alapozta a költségvetését, ezért a külső
hatásoknak rendkívül kitetté vált. A tanulmányunk célja, hogy képet adjon a városi turizmus pandémia által
okozott kríziséről és abból való kiút egyik lehetőségének, a belföldi utazók megcélzásának vizsgálatát.
ALKALMAZOTT MÓDSZERTAN
A főváros külföldi turistáknak való kitettsége a belföldi turisták Budapestre csábításával ellensúlyozható,
amelyhez meg kell ismerni a főváros turisztikai szolgáltatásait potenciálisan igénybe vevők körét: a belföldi látogatókat. Ezen célcsoport tagjai eltérő élményeket keresnek a fővárosba történő látogatásuk során,
melyet egy több mint 100 válaszadót elérő kvalitatív kutatás keretében ismertünk meg. A kutatás fő célja
az volt, hogy feltárjuk az egyes korcsoportok véleményét a fővárosról, a fővárosba történő utazásaikat
támogató és hátráltató tényezőkről és a számukra vonzó élményígéretekről.
LEGFONTOSABB EREDMÉNYEK
Láthatóvá vált a kutatás során, hogy a belföldiek, különösen a pandémia előtt legalább évente, de akár
többször is felkeresték a fővárost, de jellemzően nem éjszakáznak itt. A pandémia leginkább a gyakori látogatók szokásait változtatta meg, ők havi rendszerességet követően inkább félévente érkeztek a fővárosba.
A fővárosról alkotott kép meglehetősen változatos, inkább az idősebb és a fiatal felnőttek rendelkeznek
pozitív imázsképpel. A motivációk sorában a kulturális attrakciók, rendezvények és a barátok látogatása
mindenképpen fontos, amíg a gátló tényezők között a város drágasága, a tömeg és nagyvárosokkal szembeni ellenérzés, valamint a korlátozott szabadidő jelenik meg.
GYAKORLATI JAVASLATOK
Eredményeink alapján feltárásra kerülhetnek azon turisztikai termékek és élményelemek, melyek fejlesztése hosszú távon növelheti Budapest belföldi turisztikai keresletét.
|
Nyelv: |
angol
magyar
|
Típus: |
Article
PeerReviewed
|
Formátum: |
application/pdf
|
Azonosító: |
Sziva, Ivett and Boros, Kitti (2022) A belföldi turizmus ereje – Budapest vonzereje a belföldi látogatók véleményének tükrében. Marketing & Menedzsment The Hungarian Journal of Marketing and Management, 56 (1). pp. 55-68. DOI https://doi.org/10.15170/MM.2021.56.01.05
|
Kapcsolat: |