Ugrás a tartalomhoz

Az oktatás alkalmazkodását szolgáló kormányzás intézményi feltételei öt kelet-európai országban

  • Metaadatok
Tartalom: https://ojs.bibl.u-szeged.hu/index.php/iskolakultura/article/view/43923
Archívum: Iskolakultúra
Gyűjtemény: Tematikus blokk: A kelet-európai iskolarendszerek alkalmazkodóképessége
Cím:
Institutional conditions of governing in service of the adaptation of educational systems in five Eastern-European countries
Az oktatás alkalmazkodását szolgáló kormányzás intézményi feltételei öt kelet-európai országban
Létrehozó:
Radó, Péter
Kiadó:
Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
Dátum:
2022-04-01
Téma:
oktatási rendszerek alkalmazkodóképessége
globalizáció
oktatási kihívások
komparatív elemzés
Tartalmi leírás:
Az alábbi tanulmány a CEU Közpolitikai Kutatások Központjában (2020-tól: Demokrácia Intézetében) 2019 és 2021 között zajló kelet-európai összehasonlító kutatás („Future Challenges to Education Systems in Central-Eastern European Context”) az oktatás alkalmazkodásának intézményi feltételeiről szóló összehasonlító elemzés kormányzásra vonatkozó megállapításai és következtetéseit foglalja össze. A kutatás a régió öt országára, Lengyelországra, Magyarországra, Romániára, Szerbiára és Szlovákiára terjedt ki. A tanulmány áttekinti az öt ország oktatáskormányzási rendszereinek strukturális átalakulását és elemzi az iskolaszintű változtatások generálására való képességüket.
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
10.14232/ISKKULT.2022.4.3
Forrás:
Iskolakultúra; Évf. 32 szám 4 (2022); 3-30
1588-0818
1215-5233
Kapcsolat:
Létrehozó:
Copyright (c) 2022 Iskolakultúra