Ugrás a tartalomhoz

A femvertising és a hagyományos reklám attitűdre és vásárlási hajlandóságra gyakorolt hatásának vizsgálata

  • Metaadatok
Tartalom: http://unipub.lib.uni-corvinus.hu/7370/
Archívum: Corvinus Kutatások
Gyűjtemény: Status = Published
Subject = Marketing
Subject = Media and communication
Type = Article
Cím:
A femvertising és a hagyományos reklám attitűdre és vásárlási hajlandóságra gyakorolt hatásának vizsgálata
Létrehozó:
Orehóczki, Zsuzsanna
Török, Anna
Kiadó:
Budapesti Corvinus Egyetem
Dátum:
2022-04
Téma:
Marketing
Media and communication
Tartalmi leírás:
A nemi egyenlőség kérdésköre egyre meghatározóbb téma, azonban napjainkban a reklámokban megjelenő nemi sztereotípiák nem minden esetben tükrözik ezt vissza. 2014 óta beszélhetünk ún. femvertising (female empowerment advertising) reklámozási stratégiáról, mely a nők megerősödését alapul véve, a reklámokban már megszokott tradicionális női sztereotipikus ábrázolásmódot kérdőjelezi meg. E téma hazánkban még kevéssé kutatott, így a jelen tanulmány keretein belül a femvertising és a hagyományos reklámok attitűdre és vásárlási hajlandóságára gyakorolt hatását vizsgálják meg a szerzők a Heineken sörmárka kapcsán. A kvantitatív kutatás 244 magyar egyetemista nő részvételével randomizált kérdőíves kísérlettel történt. Az eredmények alapján – a nemzetközi szakirodalommal összhangban – a femvertising reklámok a hagyományos reklámokhoz képest pozitívabban hatnak a női fogyasztók reklám attitűdjére és a vásárlási szándékára. A tanulmány lehetséges jövőbeli kutatási irányok ismertetésével zárul.
Nyelv:
magyar
magyar
Típus:
Article
PeerReviewed
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
Orehóczki, Zsuzsanna and Török, Anna ORCID: https://orcid.org/0000-0002-1938-5946 <https://orcid.org/0000-0002-1938-5946> (2022) A femvertising és a hagyományos reklám attitűdre és vásárlási hajlandóságra gyakorolt hatásának vizsgálata. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 53 (4). pp. 17-27. DOI 10.14267/VEZTUD.2022.04.02
Kapcsolat:
10.14267/VEZTUD.2022.04.02