Ugrás a tartalomhoz

A Franklin módszer mentális gyakorlatainak alkalmazása a táncoktatásban

  • Metaadatok
Tartalom: https://ojs.mtak.hu/index.php/tanc_es_neveles/article/view/7580
Archívum: Tánc és Nevelés
Gyűjtemény: Módszertan
Cím:
Application of Mental Practices of the Franklin Method in Dance Education
A Franklin módszer mentális gyakorlatainak alkalmazása a táncoktatásban
Létrehozó:
Grecsó, Zoltán
Szászi, Beáta
Kiadó:
Magyar Táncművészeti Egyetem
Dátum:
2022-04-10
Téma:
vizualizáció
imagináció
Franklin módszer
táncoktatás
Tartalmi leírás:
A kognitív pszichológia, a mozgással foglalkozó tudományok és a sportpszichológia területén megalapozott és széles körben elfogadott az a szemlélet, hogy a mentális reprezentációk tudatos használatára épülő technikák nagyban hozzájárulnak a szenzoros és motoros funkciók fejlődéséhez. Franklin módszere is megerősíti, hogy a belső képalkotás és koordinációs képességek korrelálnak. A tánc anatómiájában és a tánctudás fejlesztésében a vizualizáció technikája hidat képez. Jacobson neuromuszkuláris elmélete és Annett ALI modellje alapján az agyban megalkotott kép hatást gyakorol az izmok aktivitására, anélkül, hogy végrehajtanánk a mozdulatot. A vizualizáció segíti a mozdulatok jövőbeli megalkotását: a táncos mélyebben, több aspektusból megismeri a saját mozgását. Az imagináció során több modalitást is felhasználunk a belső kép létrehozásában, ezáltal hatékonyabb lehet a mozdulatsor kivitelezése. Ez a módszertani áttekintés Franklin technikájának részletes elméleti és gyakorlati bemutatását tartalmazza. A kreatív gyermektánc alkalmazása előnyös lehet a vizualizációs technikák előkészítésére. A szerzők javasolják a technika táncpedagógiai alkalmazását minden életkorban.
Nyelv:
magyar
angol
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dupla-vak lektorált cikk
Formátum:
application/pdf
application/pdf
Azonosító:
10.46819/TN.3.1.83-92
Forrás:
Tánc és Nevelés; Évf. 3 szám 1 (2022); 83-101
2732-1703
2732-1002
10.46819/TN.3.1
Kapcsolat:
Létrehozó:
Copyright (c) 2022 A szerzők