Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
|   | Tanulók aktivitásának fokozása testnevelés órán a tánc integrációjával | 
| Tartalom: | https://ojs.mtak.hu/index.php/tanc_es_neveles/article/view/6581 | 
|---|---|
| Archívum: | Tánc és Nevelés | 
| Gyűjtemény: | Tanulmányok | 
| Cím: | 
					Increasing Students' Activity in PE Lessons Through the Integration of Dance
				 
					Tanulók aktivitásának fokozása testnevelés órán a tánc integrációjával
				 | 
| Létrehozó: | 
						Reiner, Dóra
					 
						Horváth, Zoltán Ferenc
					 
						H. Ekler, Judit
					 | 
| Kiadó: | 
					Magyar Táncművészeti Egyetem
										 | 
| Dátum: | 
					2022-04-10
										 | 
| Téma: | 
					tánc az iskolai testnevelésben
										 
					alternatív, nem versengő mozgásformák
										 | 
| Tartalmi leírás: | 
					A kutatásunk témája a táncórai aktivitás mérése testnevelés óra keretében. Célunk volt megállapítani, hogy mely életkorokban és milyen személyiségű tanulók számára jelenthet a tánc előnyös alternatívát. További célunk volt az accelerometer optimális elhelyezésével kapcsolatos tapasztalatgyűjtés, táncos mozgásformák mérése esetén. A kutatásban 4. 5. és 7. évfolyamos diákok vettek részt. A testnevelés és a táncórai aktivitás mérésére accelerometert, a személyiségtípusok vizsgálatának céljából a Hogyan viselkedem? önismereti kérdőívet használtuk. Az elemzéseket évfolyamok, órai tartalmak és személyiségtípusok szerinti bontásban végeztük el. Eredményeink kiértékelése alapján a testnevelés órák MVPA értékei az egyes évfolyamokon kiegyenlített értéket mutattak, de a táncórai MVPA átlagértékek az életkor növekedésével szignifikánsan csökkentek. A versengést elkerülő személyiségtípusú diákok táncórai aktivitási szintje 7. osztályban is magasabb társaiknál, ezért úgy látjuk, hogy a táncórák megfelelő mozgásos alternatívát nyújthatnak a mindennapos mozgás megvalósításának terén. Jelentőségük azért is nagy, mert az iskolai testnevelésbe épített táncoktatás átadhat olyan mozgásismeretet, amely élethosszig tartó mozgásformát jelenthet a versengést elutasító személyiségű emberek számára.
 
										 | 
| Nyelv: | 
						magyar
												 
						angol
												 | 
| Típus: | 
					info:eu-repo/semantics/article
										 
					info:eu-repo/semantics/publishedVersion
										 
					dupla-vak lektoráláson átesett cikk
										 | 
| Formátum: | 
					application/pdf
										 
					application/pdf
										 | 
| Azonosító: | 
					10.46819/TN.3.1.39-60
										 | 
| Forrás: | 
					Tánc és Nevelés; Évf. 3 szám 1 (2022); 39-82
										 
					2732-1703
										 
					2732-1002
										 
					10.46819/TN.3.1
										 | 
| Kapcsolat: | |
| Létrehozó: | 
					Copyright (c) 2022 A szerzők
										 |