Ugrás a tartalomhoz

Tanulók aktivitásának fokozása testnevelés órán a tánc integrációjával

  • Metaadatok
Tartalom: https://ojs.mtak.hu/index.php/tanc_es_neveles/article/view/6581
Archívum: Tánc és Nevelés
Gyűjtemény: Tanulmányok
Cím:
Increasing Students' Activity in PE Lessons Through the Integration of Dance
Tanulók aktivitásának fokozása testnevelés órán a tánc integrációjával
Létrehozó:
Reiner, Dóra
Horváth, Zoltán Ferenc
H. Ekler, Judit
Kiadó:
Magyar Táncművészeti Egyetem
Dátum:
2022-04-10
Téma:
tánc az iskolai testnevelésben
alternatív, nem versengő mozgásformák
Tartalmi leírás:
A kutatásunk témája a táncórai aktivitás mérése testnevelés óra keretében. Célunk volt megállapítani, hogy mely életkorokban és milyen személyiségű tanulók számára jelenthet a tánc előnyös alternatívát. További célunk volt az accelerometer optimális elhelyezésével kapcsolatos tapasztalatgyűjtés, táncos mozgásformák mérése esetén. A kutatásban 4. 5. és 7. évfolyamos diákok vettek részt. A testnevelés és a táncórai aktivitás mérésére accelerometert, a személyiségtípusok vizsgálatának céljából a Hogyan viselkedem? önismereti kérdőívet használtuk. Az elemzéseket évfolyamok, órai tartalmak és személyiségtípusok szerinti bontásban végeztük el. Eredményeink kiértékelése alapján a testnevelés órák MVPA értékei az egyes évfolyamokon kiegyenlített értéket mutattak, de a táncórai MVPA átlagértékek az életkor növekedésével szignifikánsan csökkentek. A versengést elkerülő személyiségtípusú diákok táncórai aktivitási szintje 7. osztályban is magasabb társaiknál, ezért úgy látjuk, hogy a táncórák megfelelő mozgásos alternatívát nyújthatnak a mindennapos mozgás megvalósításának terén. Jelentőségük azért is nagy, mert az iskolai testnevelésbe épített táncoktatás átadhat olyan mozgásismeretet, amely élethosszig tartó mozgásformát jelenthet a versengést elutasító személyiségű emberek számára.  
Nyelv:
magyar
angol
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dupla-vak lektoráláson átesett cikk
Formátum:
application/pdf
application/pdf
Azonosító:
10.46819/TN.3.1.39-60
Forrás:
Tánc és Nevelés; Évf. 3 szám 1 (2022); 39-82
2732-1703
2732-1002
10.46819/TN.3.1
Kapcsolat:
Létrehozó:
Copyright (c) 2022 A szerzők