Ugrás a tartalomhoz

A felsőoktatásban tanuló fiatalok jellemzése pénzügyi céljaik, attitűdjeik és magatartásuk mentén

  • Metaadatok
Tartalom: https://journals.lib.uni-corvinus.hu/index.php/vezetestudomany/article/view/733
Archívum: Vezetéstudomány
Gyűjtemény: Studies and Articles
Cím:
A felsőoktatásban tanuló fiatalok jellemzése pénzügyi céljaik, attitűdjeik és magatartásuk mentén
Létrehozó:
Zsótér, Boglárka
Németh, Erzsébet
Mészáros, Aranka
Kiadó:
Dátum:
2022-03-25
Téma:
felsőoktatásban tanulók
pénzügyi célok és stratégia
külső-belső kontroll attitűd
pénzügyi attitűdök
pénzügyi magatartás
Tartalmi leírás:
A tanulmány célja, hogy feltárja: a felsőoktatásban tanuló fiatalok milyen pénzügyi célokkal, tudással, attitűddel és stratégiával rendelkeznek, illetve ezek segítik-e, vagy veszélyeztetik hosszú távú pénzügyi céljaik megvalósítását. A kutatás a magyar felsőoktatásban tanuló fiatalokat (N=2557) pénzügyi attitűdjeik és magatartásuk mentén szegmentálja és jellemzi. A válaszadók három csoportba sorolhatók: 1. Könnyelműek. A Carpe Diem szemlélet és aggódás egyaránt megjelenik. Pénzügyi tudásuk és magabiztosságuk alacsony. Hosszú távú pénzügyi céljaik megvalósításában a külső kontrollos attitűd jellemző, a boldogulást másoktól várják. 2. Megfontolt kockázatkerülők. A figyelmesség és az alaposság mellett a kockázatok kerülése és a jövőre való felkészülés, takarékosság jellemzi őket. Pénzügyi céljaik megvalósításához olyan tradicionális és belső kontrollos stratégiát választanak, mint a pénz beosztása és a szorgalmas munka. 3. Tudatos magabiztosak. Kézben tartják a pénzügyeiket. Bíznak a pénzügyi szolgáltatókban, szívesen vesznek föl hitelt, és rendszeresen megtakarítanak. Hosszú távú pénzügyi célokat tűznek ki, melyek megvalósításához olyan stratégiát választanak, amely elősegíti a jövedelmük gyarapodását.
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Lektorált szakcikk
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
10.14267/VEZTUD.2022.03.05
Forrás:
Vezetéstudomány / Budapest Management Review; Évf. 53 szám 3 (2022); 60-72
0133-0179
Kapcsolat:
Létrehozó: