Ugrás a tartalomhoz

Digitális pedagógiai értékelés bevezetése a táncjelírás tanításába

  • Metaadatok
Tartalom: https://ojs.mtak.hu/index.php/tanc_es_neveles/article/view/6544
Archívum: Tánc és Nevelés
Gyűjtemény: Tanulmányok
Cím:
The Use of Digital Pedagogical Assessment in the Teaching of Dance Notation
Digitális pedagógiai értékelés bevezetése a táncjelírás tanításába
Létrehozó:
Papp-Danka, Adrienn
Oláh, Nóra
Kiadó:
Magyar Táncművészeti Egyetem
Dátum:
2021-10-12
Téma:
táncjelírás
digitális eszközök
oktatásmódszertan
értékelés
Tartalmi leírás:
Tanulmányunkban a digitális technológia és a néptánc kapcsolatát tárjuk fel, különös figyelmet szentelve egy tantárgynak, nevezetesen a táncjelírásnak az oktatásmódszertanára. Először rövid betekintést nyújtunk a táncjelírás tanításának történetébe, majd ezt követően a jelenlegi oktatási gyakorlatot mutatjuk be. Ehhez kapcsolódva kerül elő a digitális eszközhasználat kérdése, amelynek a táncoktatással való kapcsolatát egy külön fejezetben tárgyaljuk. Az oktatásmódszertanon belül kiemelt szerepet kap írásunkban az értékelés, hiszen azt szeretnénk bemutatni, hogyan teszi eredményesebbé és motiválóbbá a táncjelírás tanítását a digitális eszközökkel támogatott rendszeres formatív értékelés. A cikk végén kitekintésként megfogalmazunk olyan további irányokat, amelyek bevezetése vagy legalábbis pilot projektként való kipróbálása előremutató lenne akár kifejezetten a táncjelírás, akár a komplex táncoktatás viszonylatában.
Nyelv:
magyar
angol
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dupla-vak lektoráláson átesett cikk
Formátum:
application/pdf
application/pdf
Azonosító:
10.46819/TN.2.2.3-16
Forrás:
Tánc és Nevelés; Évf. 2 szám 2 (2021); 3-30
2732-1703
2732-1002
10.46819/TN.2.2
Kapcsolat:
Létrehozó:
Copyright (c) 2021 Adrienn Papp-Danka, Nóra Oláh