Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
![]() |
Egy táncművészeti módszertani program bevezetésének vizsgálata a közoktatásban |
Tartalom: | https://ojs.mtak.hu/index.php/tanc_es_neveles/article/view/4812 |
---|---|
Archívum: | Tánc és Nevelés |
Gyűjtemény: | Tanulmányok |
Cím: |
Impact Assessment of a Methodological Program in Dance in Hungarian Public Education
Egy táncművészeti módszertani program bevezetésének vizsgálata a közoktatásban
|
Létrehozó: |
Lanszki, Anita
Papp-Danka, Adrienn
Szabó, Eszter
|
Kiadó: |
Magyar Táncművészeti Egyetem
|
Dátum: |
2021-03-01
|
Téma: |
pedagógus-továbbképzés
művészetoktatás
hatásvizsgálat
|
Tartalmi leírás: |
Az EFOP-3.2.6-16 A tanulók képesség-kibontakoztatásának elősegítése a köznevelési intézményekben pályázat keretében a Magyar Táncművészeti Egyetem kidolgozott egy művészeti képességfejlesztő nevelési-oktatási programot, melynek keretében a tánc öt formanyelvéhez módszertani segédanyagok és pedagógus-továbbképzések készültek. A 2018-ban és 2019-ben lebonyolított tréningeken 57 köznevelési intézmény, elsősorban alapfokú művészeti iskola 126 diplomás táncpedagógusa vett részt az MTE munkacsoportjainak irányításával. Jelen kutatásban feltérképeztük, hogy milyen tapasztalatokra tettek szert a 2019/2020-as tanévben azok a pedagógusok, akik beépítették a továbbképzéseken elsajátított módszertani programot oktatási gyakorlatukba. Kutatási módszerként az írásbeli kikérdezést választottuk, és egy 27 kérdésből álló online kérdőívet alkalmaztunk. A kérdések 3 nagyobb témakört érintettek: (1) az akkreditált továbbképzésről való vélemény, elégedettség; (2) az új módszertani anyagok mindennapi gyakorlatba való beépítése; (3) a differenciálás, a tehetséggondozás és a hátránykompenzáció kapcsolata az új módszertannal. A válaszadó tánctanárok (n=103) összességében nagyon pozitívan nyilatkoztak a továbbképzésről, annak minden vetületéről. A legtöbben már beépítették a gyakorlatukba az új módszertant, elsősorban a változatosság, az újítás és az élménypedagógia érdekében, de voltak olyan pedagógusok is, akik módosítottak az eredeti módszertanon annak érdekében, hogy a differenciálást, a tehetséggondozást és a hátránykompenzációt eredményesebben meg tudják valósítani.
|
Nyelv: |
magyar
angol
|
Típus: |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dupla-vak lektoráláson átesett cikk
|
Formátum: |
application/pdf
application/pdf
|
Azonosító: |
10.46819/TN.2.1.55-72
|
Forrás: |
Tánc és Nevelés; Évf. 2 szám 1 (2021); 55-72
2732-1703
2732-1002
10.46819/TN.2.1
|
Kapcsolat: | |
Létrehozó: |
Copyright (c) 2021 Anita Lanszki, Adrienn Papp-Danka, Eszter Szabó
|