Ugrás a tartalomhoz

Vezet a ritmus és tanít is : Könyvismertetés a Taking the Lead, Memoir of a Dancing Life című könyvről

  • Metaadatok
Tartalom: https://ojs.mtak.hu/index.php/tanc_es_neveles/article/view/3776
Archívum: Tánc és Nevelés
Gyűjtemény: Szemle
Cím:
Taking the Lead and Also Being Taught: Review about the Book Taking the Lead, Memoir of a Dancing Life
Vezet a ritmus és tanít is : Könyvismertetés a Taking the Lead, Memoir of a Dancing Life című könyvről
Létrehozó:
Alencsik, Melinda
Kiadó:
Magyar Táncművészeti Egyetem
Dátum:
2020-08-17
Téma:
tanári jelenlét
biztonságos környezet
fegyelmezés nélküli fegyelem
kommunikáció
humor és jókedv
Tartalmi leírás:
A statisztikák és a pedagógusok tapasztalatai szerint az utóbbi időkben az iskolákban egyre több a beilleszkedési, magatartási és tanulási nehézséggel küzdő, devianciára hajlamos tanuló. Tudatos irányítás, megfelelő szervezettség, empatikus pedagógus attitűd mellett a tánc ugyanakkor levezeti a fölös energiákat, oldja a feszültséget, erősíti a testet, növeli az állóképességet, teret ad az önkifejezésre, az egyéniség kibontakoztatására és még számtalan egyéb pozitív hatással bír. Az önmagukat és a világban helyüket kereső kamaszok számára nagyszerű közösségi terep a tánccsoport, ahol megtapasztalhatják az elfogadottság érzését, ugyanakkor a kortársak referenciát, egyféle igazodási pontot is jelentenek. Minderre nagyszerű bizonyíték Pierre Dulaine, a francia származású táncos és kiváló táncpedagógus munkássága (mely a Vezet a ritmus című filmben is látható). Számára a táncos képességek fejlesztésénél előbbre való a tanítványok szociális készségeinek fejlesztése és érzelmi nevelésük.
Nyelv:
magyar
angol
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
nem referált könyvismertetés
Formátum:
application/pdf
application/pdf
Azonosító:
10.46819/TN.1.1.146-149
Forrás:
Tánc és Nevelés; Évf. 1 szám 1-2 (2020); 146-149
2732-1703
2732-1002
10.46819/TN.1.1
Kapcsolat:
Létrehozó:
Copyright (c) 2020 A szerző