Ugrás a tartalomhoz

A digitális munkarend tapasztalatai a Magyar Táncművészeti Egyetemen

  • Metaadatok
Tartalom: https://ojs.mtak.hu/index.php/tanc_es_neveles/article/view/3723
Archívum: Tánc és Nevelés
Gyűjtemény: Tanulmányok
Cím:
Distance Learning at the Hungarian Dance Academy during the COVID-19 pandemic
A digitális munkarend tapasztalatai a Magyar Táncművészeti Egyetemen
Létrehozó:
Papp-Danka, Adrienn
Lanszki, Anita
Kiadó:
Magyar Táncművészeti Egyetem
Dátum:
2020-08-17
Téma:
távoktatás
felsőoktatás
művészeti oktatás
Tartalmi leírás:
A COVID-19 betegség megjelenésével Magyarországon kormányrendelet írta elő, hogy a járványhelyzetben a felsőoktatási intézményeknek távoktatás formájában kell teljesíteni folyamatban lévő kurzusaikat. A helyzethez való alkalmazkodás különösen nagy kihívás volt a Magyar Táncművészeti Egyetemen, ahol a táncos jellegű képességfejlesztő órákon a személyes jelenlét és a teremadottságok nélkül nehezen képzelhető el fejlődés, de kihívást jelentett az is, hogy az intézményben nem volt egységes e-learning gyakorlat, csupán egyes oktatók számára volt mindennapos a digitális eszközök oktatási célú használata. Kutatásunkban feltártuk, milyen oktatási gyakorlatok alakultak ki a Magyar Táncművészeti Egyetem elméleti, valamint gyakorlatorientált, táncos kurzusain, továbbá hogy milyen tapasztalatokra tettek szert az oktatók és a hallgatók a majd’ 3 és fél hónapos időszak alatt. Az oktatók (n=65) és hallgatók (n=240) kitöltöttek egy eszközhasználatra és kurzus menedzsmentre vonatkozó online kérdőívet, továbbá a válaszadó oktatók közül 13-an strukturált interjúban is részletezték tapasztalataikat. Az oktatók nagy része pozitívan fogadta mindazt, amit a távoktatásból profitálni tudott, de érthető módon a tánc online távoktatását sokan lehetetlennek ítélték meg. A hallgatók egy része a saját időbeosztás és az otthoni kényelem miatt élvezte a távoktatást, de számos kritikával illették annak módszereit.
Nyelv:
magyar
angol
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dupla-vak lektoráláson átesett cikk
Formátum:
application/pdf
application/pdf
Azonosító:
10.46819/TN.1.1.37-58
Forrás:
Tánc és Nevelés; Évf. 1 szám 1-2 (2020); 37-58
2732-1703
2732-1002
10.46819/TN.1.1
Kapcsolat:
Létrehozó:
Copyright (c) 2020 A szerzők