Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
|
|
Tánc és matematika kapcsolatának vizsgálata első osztályosoknál |
| Tartalom: | https://ojs.mtak.hu/index.php/tanc_es_neveles/article/view/2493 |
|---|---|
| Archívum: | Tánc és Nevelés |
| Gyűjtemény: | Tanulmányok |
| Cím: |
Examining the Relations between Dance and Mathematics among First Class Students
Tánc és matematika kapcsolatának vizsgálata első osztályosoknál
|
| Létrehozó: |
Pálinkás-Molnár, Mónika
Bernáth, László
|
| Kiadó: |
Magyar Táncművészeti Egyetem
|
| Dátum: |
2020-08-17
|
| Téma: |
téri képességek
tánc és matematika
első osztályos tanulók
|
| Tartalmi leírás: |
A tánc és a matematika első hallásra két, egymástól igen távol álló fogalomnak tűnhet. Tanulmányunk elméleti részében azt mutatjuk be, hogy a matematikai- és a téri képesség között erős kapcsolat van, továbbá a tánc és a téri képesség között is kimutatható összefüggés. Ebből viszont az a hipotézis következik, hogy a tánc fejleszti a téri képességet és ezen keresztül a matematikai képességet is. Ezt első osztályos gyerekekkel vizsgáltuk.
Az egy hónapig tartó foglalkozások során kreatív gyermektánc és mozgásos drámapedagógiai feladatokat használtunk. A gyermekek előzetes és a foglalkozások utáni tudását egy matematikai és egy téri képességeket mérő feladatsorral mértük. Az általunk kapott negatív eredmény lehetséges okait megkíséreltük feltárni.
|
| Nyelv: |
magyar
angol
|
| Típus: |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dupla-vak lektoráláson átesett cikk
|
| Formátum: |
application/pdf
application/pdf
|
| Azonosító: |
10.46819/TN.1.1.4-20
|
| Forrás: |
Tánc és Nevelés; Évf. 1 szám 1-2 (2020); 4-20
2732-1703
2732-1002
10.46819/TN.1.1
|
| Kapcsolat: | |
| Létrehozó: |
Copyright (c) 2020 A szerzők
|