Ugrás a tartalomhoz

Tánc és matematika kapcsolatának vizsgálata első osztályosoknál

  • Metaadatok
Tartalom: https://ojs.mtak.hu/index.php/tanc_es_neveles/article/view/2493
Archívum: Tánc és Nevelés
Gyűjtemény: Tanulmányok
Cím:
Examining the Relations between Dance and Mathematics among First Class Students
Tánc és matematika kapcsolatának vizsgálata első osztályosoknál
Létrehozó:
Pálinkás-Molnár, Mónika
Bernáth, László
Kiadó:
Magyar Táncművészeti Egyetem
Dátum:
2020-08-17
Téma:
téri képességek
tánc és matematika
első osztályos tanulók
Tartalmi leírás:
A tánc és a matematika első hallásra két, egymástól igen távol álló fogalomnak tűnhet. Tanulmányunk elméleti részében azt mutatjuk be, hogy a matematikai- és a téri képesség között erős kapcsolat van, továbbá a tánc és a téri képesség között is kimutatható összefüggés. Ebből viszont az a hipotézis következik, hogy a tánc fejleszti a téri képességet és ezen keresztül a matematikai képességet is. Ezt első osztályos gyerekekkel vizsgáltuk. Az egy hónapig tartó foglalkozások során kreatív gyermektánc és mozgásos drámapedagógiai feladatokat használtunk. A gyermekek előzetes és a foglalkozások utáni tudását egy matematikai és egy téri képességeket mérő feladatsorral mértük. Az általunk kapott negatív eredmény lehetséges okait megkíséreltük feltárni.
Nyelv:
magyar
angol
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dupla-vak lektoráláson átesett cikk
Formátum:
application/pdf
application/pdf
Azonosító:
10.46819/TN.1.1.4-20
Forrás:
Tánc és Nevelés; Évf. 1 szám 1-2 (2020); 4-20
2732-1703
2732-1002
10.46819/TN.1.1
Kapcsolat:
Létrehozó:
Copyright (c) 2020 A szerzők