Ugrás a tartalomhoz

A könnyen érthető kommunikáció mint innováció megjelenése az integrált nevelési-oktatási folyamatban

  • Metaadatok
Tartalom: http://hdl.handle.net/10831/64383
Archívum: EDIT
Gyűjtemény: ELTE Folyóiratok, kiadványok
ELTE Folyóiratok, kiadványok (BGGYK)
Fogyatékosság és Társadalom
Cím:
A könnyen érthető kommunikáció mint innováció megjelenése az integrált nevelési-oktatási folyamatban
Létrehozó:
Berényi, Zoltánné
Dátum:
2021
Téma:
könnyen érthető oktatási segédanyag
demokratikus jogok
esélyegyenlőség
inkluzív nevelés
együttnevelést segítő pedagógus kompetenciája
együttműködés
innováció
Tartalmi leírás:
A tanulmányban – szemle jelleggel – egy falusi, tanulásban akadályozott tanulók számára inkluzív nevelést biztosító általános iskolában bevezetett módszertani innováció bemutatására kerül sor. Célunk annak szemléltetése, hogy a többségi és a tanulásban akadályozott tanulók együtt oktatása hogyan valósítható meg könnyen érthető oktatási segédanyagok készítésével. A fejlesztés eredményeként átalakulhat az együttnevelést segítő pedagógus kompetenciája: a tanuló osztályközösségből történő kiemeléséről és egyéni fejlesztéséről a hangsúly áthelyeződik a többségi pedagógussal történő együttműködésre, a többségi pedagógus által az osztálytermi differenciálást lehetővé tevő könnyen érthető oktatási segédanyagok létrehozására. A tanulmányban kitérünk a tanulók tudásmérését szolgáló eszközök adaptálásának szükségességére is. A módszer alkalmazásába bekapcsolódó pedagógusok és tanulók véleménye, valamint szisztematikus megfigyeléseim alapján úgy tűnik, hogy a könnyen érthető kommunikációval a tanulók jól motiválhatók olvasási feladatok elvégzésére, eredményesebbekké válnak, fokozható a teljesítményük.
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
elte:10.31287/FT.hu.2021.1.9
elte:1
elte:FT
elte:Fogyatékosság és Társadalom
elte:159
elte:144
elte:1
Létrehozó:
info:eu-repo/semantics/openAccess