Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
|
|
A könnyen érthető kommunikáció mint innováció megjelenése az integrált nevelési-oktatási folyamatban |
| Tartalom: | http://hdl.handle.net/10831/64383 |
|---|---|
| Archívum: | EDIT |
| Gyűjtemény: |
ELTE Folyóiratok, kiadványok
ELTE Folyóiratok, kiadványok (BGGYK) Fogyatékosság és Társadalom |
| Cím: |
A könnyen érthető kommunikáció mint innováció megjelenése az integrált nevelési-oktatási folyamatban
|
| Létrehozó: |
Berényi, Zoltánné
|
| Dátum: |
2021
|
| Téma: |
könnyen érthető oktatási segédanyag
demokratikus jogok
esélyegyenlőség
inkluzív nevelés
együttnevelést segítő pedagógus kompetenciája
együttműködés
innováció
|
| Tartalmi leírás: |
A tanulmányban – szemle jelleggel – egy falusi, tanulásban akadályozott tanulók számára inkluzív nevelést biztosító általános iskolában bevezetett módszertani innováció bemutatására kerül sor. Célunk annak szemléltetése, hogy a többségi és a tanulásban akadályozott tanulók együtt oktatása hogyan valósítható meg könnyen érthető oktatási segédanyagok készítésével. A fejlesztés eredményeként átalakulhat az együttnevelést segítő pedagógus kompetenciája: a tanuló osztályközösségből történő kiemeléséről és egyéni fejlesztéséről a hangsúly áthelyeződik a többségi pedagógussal történő együttműködésre, a többségi pedagógus által az osztálytermi differenciálást lehetővé tevő könnyen érthető oktatási segédanyagok létrehozására. A tanulmányban kitérünk a tanulók
tudásmérését szolgáló eszközök adaptálásának szükségességére is. A módszer alkalmazásába bekapcsolódó pedagógusok és tanulók véleménye, valamint szisztematikus megfigyeléseim alapján úgy tűnik, hogy a könnyen érthető kommunikációval a tanulók jól motiválhatók olvasási feladatok elvégzésére, eredményesebbekké válnak, fokozható a teljesítményük.
|
| Nyelv: |
magyar
|
| Típus: |
info:eu-repo/semantics/article
|
| Formátum: |
application/pdf
|
| Azonosító: |
elte:10.31287/FT.hu.2021.1.9
elte:1
elte:FT
elte:Fogyatékosság és Társadalom
elte:159
elte:144
elte:1
|
| Létrehozó: |
info:eu-repo/semantics/openAccess
|