Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
![]() |
Történelemtanárok episztemológiai nézeteinek interjús vizsgálata |
Tartalom: | http://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/43546 |
---|---|
Archívum: | Iskolakultúra |
Gyűjtemény: | Tematikus blokk: Elbeszélt történelem a történelemoktatásban |
Cím: |
Interviewing history teachers on history and teaching history
Történelemtanárok episztemológiai nézeteinek interjús vizsgálata
|
Létrehozó: |
Kósa, Maja
|
Kiadó: |
Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
|
Dátum: |
2021-12-01
|
Téma: |
történelemtanárok
történelem
történelemtanítás
félig strukturált interjú
|
Tartalmi leírás: |
A pilot kutatás célja általános tájékozódás és információszerzés a történelemre vonatkozó episztemológiai nézetekre vonatkozó kutatások megalapozása érdekében. Az utóbbi évtizedekben hazai és nemzetközi viszonylatban előtérbe került atörténelemtanítás módszertani megújítása, a kutatási eredmények pedig már a tartalmi-szabályozó dokumentumokban is éreztetik hatásukat. Annak érdekében, hogy ezek az újítások a tanórai gyakorlatban is megjelenjenek, kulcsfontosságú szerepet játszik a történelemtanár.Maggioni (2010) megállapította, hogy a történelemtanár episztemikus álláspontja hatással van céljaira, így pedig az általa követett pedagógiai gyakorlatra.Voet és De Wever (2016) kutatását iránymutatásként használva, a pilot vizsgálat során 9 gyakorló történelemtanárral félig strukturált interjúk készültek. Az eredmények alapján nemcsak a történelemtanárok episztemológiai nézeteivel kapcsolatban sikerült ismereteket szerezni, hanem olyan következtetések megfogalmazása is lehetővé vált, amely a téma nagymintás kutatásában kulcsfontosságúak. Ilyen tényezők a téma elvontsága és újszerűsége a hazai történelemtanítás viszonylatában, ami a terminológiai tudatosságra és következetességre irányította a figyelmet.
|
Nyelv: |
magyar
|
Típus: |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
|
Formátum: |
application/pdf
|
Azonosító: |
10.14232/ISKKULT.2021.11-12.16
|
Forrás: |
Iskolakultúra; Évf. 31 szám 11-12 (2021); 16-27
1588-0818
1215-5233
|
Kapcsolat: |