Ugrás a tartalomhoz

Holokauszt-oktatás multimédiás eszközök segítségével

  • Metaadatok
Tartalom: http://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/43544
Archívum: Iskolakultúra
Gyűjtemény: Tematikus blokk: Elbeszélt történelem a történelemoktatásban
Cím:
Holocaust education using multimedia tools
Holokauszt-oktatás multimédiás eszközök segítségével
Létrehozó:
Mezei, Mónika
Kiadó:
Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
Dátum:
2021-12-01
Téma:
videóinterjú
holokauszt
pedagógiai célok
kritikus gondolkodás
Tartalmi leírás:
A Dél-kaliforniai Egyetem Soá Alapítványának videóarchívuma közel 53.000 holokauszt túlélő, embermentő és táborfelszabadító interjúját tartalmazza, amelyek felhasználása új távlatokat nyitott meg a holokauszt oktatásában. Az alábbi tanulmányban szó esik a videóinterjúk használatának pedagógiai céljairól és előnyeiről a hagyományos oktatáshoz képest. Az MTA-SZTE Elbeszélt Történelem és Történelemtanítás Kutatócsoport által végzett kutatás azt vizsgálja, hogy a történelmi emlékezet és a multimédiás eszközök beemelése a 20. századi traumák oktatásában milyen képességeket és attitűdöket tud kialakítani a diákok oktatása során. Kvantitatív és kvalitatív méréseinek eddigi részeredményei is arra utalnak, hogy  az empátia, a társadalmi tolerancia és szolidaritás, a felelősségérzet és a kritikus gondolkodás készségeinek fejlesztésére a multimédiás eszközök kiválóan alkalmazhatók.
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
10.14232/ISKKULT.2021.11-12.39
Forrás:
Iskolakultúra; Évf. 31 szám 11-12 (2021); 39-53
1588-0818
1215-5233
Kapcsolat: