Ugrás a tartalomhoz

 

Komplex informatikai megoldás természettudományos ismeretek bemutatására az egri Varázstoronyban

  • Metaadatok
Tartalom: http://ocs.mtak.hu/index.php/nws/2021/paper/view/81
Archívum: NETWORKSHOP
Gyűjtemény: Tanulmányok a műszaki területekről
Cím:
Komplex informatikai megoldás természettudományos ismeretek bemutatására az egri Varázstoronyban
Létrehozó:
Krisztián Horváth; Eszterházy Károly Egyetem, Informatikai Tanszék
Zsófia Keller; Eszterházy Károly Egyetem, Informatikai Tanszék
Zsolt Oravecz; Eszterházy Károly Egyetem, Informatikai Tanszék
Norbert Sass-Gyarmati; Eszterházy Károly Egyetem, Informatikai Tanszék
Gábor Geda; Eszterházy Károly Egyetem, Informatikai Tanszék
Kiadó:
NETWORKSHOP
Dátum:
2021-10-09 09:04:52
Tartalmi leírás:
Magyarországon az 1970-es évek elején vette kezdetét a múzeumokban az a változás, melynek eredményeként a gyermek- és az ifjúsági korosztály kiemelt szerepet kapott. Célja a múzeumokban felhalmozott gyűjtemény és szellemi érték népszerűsítése az említett korosztályok számára. A fentieket alapul véve, azt tűztük ki célul, hogy az egri Természettudományos Pályaorientációs és Módszertani Központot választva, az ott működő Varázstorony eszközeit újítjuk meg, és ott alakítjuk ki az általunk tervezett és fejlesztett rendszert, egyben javaslatot téve a látogatási rend módosítására is. Egy olyan komplex hardver és szoftver rendszert hoztunk létre, melynek segítségével a látogatók a saját mobileszközük segítségével tudják bejárni és megismerni a Varázstorony épületét, kiállításait, valamint kísérleteket végezni olyan módon, hogy az arra alkalmas eszközöket például telefonjuk segítségével vezérlik.Kulcsszavak: Komplex IT rendszer, Tudománytörténet, Múzeumpedagógia, Interaktív kísérletezésA complex IT solution for presenting scientific knowledge in the Varázstorony in EgerIn Hungary, a conscious activity with children and young people in museums began in the early 1970s. It aims to promote the collection and intellectual value accumulated in museums. By the basic concept, we set the goal of choosing the Eger Science Career Orientation and Methodology Center, more precisely renewing the tools of the Varázstorony operating there, and developing the system we planned and developed there, at the same time proposing changes to the visit order. We have created a complex hardware and software system that allows visitors to explore and learn about the Varázstorony’s building, exhibitions, and experiments on their own mobile devices by controlling the appropriate devices using their phones.Keywords: Complex IT system, History of science, Museum pedagogy, Interactive experimentationhttps://doi.org/10.31915/NWS.2021.23
Nyelv:
magyar
Típus:
Peer-reviewed Paper
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
Forrás:
NETWORKSHOP; NETWORKSHOP 2021
Létrehozó:
Authors who submit to this conference agree to the following terms:<br/> <strong>a)</strong>&nbsp;Authors retain copyright over their work, while allowing the conference to place this unpublished work under a <a href="http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/">Creative Commons Attribution License</a>, which allows others to freely access, use, and share the work, with an acknowledgement of the work's authorship and its initial presentation at this conference.<br/> <strong>b)</strong>&nbsp;Authors are able to waive the terms of the CC license and enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution and subsequent publication of this work (e.g., publish a revised version in a journal, post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial presentation at this conference.<br/> <strong>c)</strong>&nbsp;In addition, authors are encouraged to post and share their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) at any point before and after the conference.