Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
|
|
Az employer branding és a stresszkezelés szerepe a z generációs fiatalok foglalkoztatásában |
| Tartalom: | https://ojs.bibl.u-szeged.hu/index.php/jelenkori_tars-gazd_folyamatok/article/view/34804 |
|---|---|
| Archívum: | Jelenkori társadalmi és gazdasági folyamatok |
| Gyűjtemény: | Humán erőforrás menedzsment |
| Cím: |
The Role of Employer Branding and Stress Management in the Employment of Generation Z
Az employer branding és a stresszkezelés szerepe a z generációs fiatalok foglalkoztatásában
|
| Létrehozó: |
Békési, Nóra
Szűcs, Róbert Sándor
|
| Kiadó: |
Szegedi Tudományegyetem Mérnöki Kar
|
| Dátum: |
2021-07-12
|
| Téma: |
Z generáció
employer branding
munkahelyi stressz
emberi erőforrás management
|
| Tartalmi leírás: |
A munkáltatók sikerének kulcsa a munkaerőben, mint termelési tényezőben rejlik. A nemzetgazdasági mutatók tükrében látható, hogy a vállalatok számos nehézséggel küzdenek a HRM területén. Ilyen a képzett munkaerő iránti túlkereslet és az elöregedő társadalom negatív következményei. A helyzetet tovább súlyosbítja, hogy a munkaerő piacra már belépett vagy belépni készülő Z generáció különbözik minden eddigitől, ez az első digitális nemzedék. Szocializációjuk és a világgal való kapcsolatuk merőben eltér az idősebb korosztályétól. A munkahelyi stressz eddig is komoly akadályokat gördített a vállalatok elé. A stressz egyre nagyobb kihívássá vált napjainkban, tekintve, hogy a Z generáció sokkal inkább hajlamosabb a stresszre és szorongásra, mint a korábbi nemzedékek. Ez tovább fokozza a vállalatok fluktuációs problémáit. A megoldást az employer branding alkalmazásában látjuk, aminek célja a munkáltatók iránti elköteleződés kialakítása, növelése. Kutatásunkban az employer branding, a munkahelyi stressz és a Z generációs fiatalok alkalmazásának összefüggéseit vizsgáljuk szakirodalmi források áttekintésével.
|
| Nyelv: |
magyar
|
| Típus: |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
|
| Formátum: |
application/pdf
|
| Azonosító: |
10.14232/jtgf.2021.1-2.69-77
|
| Forrás: |
Jelenkori Társadalmi és Gazdasági Folyamatok; Évf. 16 szám 1-2 (2021); 69-77
2676-9867
1788-7593
|
| Kapcsolat: |