Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
![]() |
A párizsi-fogyasztási és -vásárlási szokások felmérése |
Tartalom: | https://ojs.bibl.u-szeged.hu/index.php/jelenkori_tars-gazd_folyamatok/article/view/34800 |
---|---|
Archívum: | Jelenkori társadalmi és gazdasági folyamatok |
Gyűjtemény: | Agrár- és élelmiszergazdaság |
Cím: |
Survey of Consumption and Purchase Habits of Bologna Sausage
A párizsi-fogyasztási és -vásárlási szokások felmérése
|
Létrehozó: |
Mihalkó, József
|
Kiadó: |
Szegedi Tudományegyetem Mérnöki Kar
|
Dátum: |
2021-07-12
|
Téma: |
párizsi
húskészítmények
kérdőíves felmérés
fogyasztási szokások
vásárlási szokások
|
Tartalmi leírás: |
A húsipar egyik legjellegzetesebb terméke a párizsi vagy parizer, amely nagyon megosztja a fogyasztókat, a gyerekek többnyire szeretik, azonban leginkább a felnőtt emberek igyekeznek elkerülni ezt a húskészítményt az összetétel, valamint a gyártástechnológia mivolta miatt. Kíváncsi voltam arra, hogy napjainkban hogyan alakul ezen termék fogyasztási és vásárlási szokásai. Az eredmények azt sugallják, hogy a kitöltők kb. 58%-a fogyaszt párizsit. Többen azért nem fogyasztanak párizsit, mert rossz minőségű, alacsony hústartalmú, egészségtelen terméknek tartják. A válaszadók a párizsi belső tulajdonságait (íz, első benyomás, típus) tartják a legfontosabb szempontnak. Azonban a kérdőív eredményeinek kiértékelése során érzékelhető volt, hogy a fogyasztók zöme nem ismerik a párizsihoz kapcsolódó jogszabályokat, valamint a párizsi gyártástechnológiáját. Példaként említhető az, hogy a párizsi-fogyasztók nagyjából 80%-a nincs tisztában azzal, hogy a parizernek min. 51% hústartalommal kell bírnia, sokan ennél magasabb hústartalmat várnának el. Emellett bizonyos esetekben érezhető a sok negatív vélemény és a média negatív hatása a termékre nézve („mert rajta van a WHO rákkeltő listáján”).
|
Nyelv: |
magyar
|
Típus: |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
|
Formátum: |
application/pdf
|
Azonosító: |
10.14232/jtgf.2021.1-2.19-31
|
Forrás: |
Jelenkori Társadalmi és Gazdasági Folyamatok; Évf. 16 szám 1-2 (2021); 19-31
2676-9867
1788-7593
|
Kapcsolat: |