Ugrás a tartalomhoz

A digitális kor gyermekei

  • Metaadatok
Tartalom: http://hdl.handle.net/10831/57401
Archívum: EDIT
Gyűjtemény: ELTE Folyóiratok, kiadványok
ELTE Folyóiratok, kiadványok (TÓK)
Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat
Cím:
A digitális kor gyermekei
Létrehozó:
Lénárd, András
Dátum:
2015
Téma:
Gyermeknevelés
digitális nemzedék
információs társadalom
hálózatosodás
multitasking
konnektivizmus
Tartalmi leírás:
A közoktatásban manapság egyre gyakrabban találkozunk azzal a megfogalmazással, miszerint a most iskolába lépő illetve az ott tanuló gyerekek sokkal nehezebben kezelhetők, mint az előző generáció. A tanulmány áttekinti az információs társadalom sajátosságait, majd a már közismert generációelméletek kritikáit fogalmazza meg. Bevezet egy új kifejezést is, mely a generációelméletek egyfajta veszélyére figyelmeztet: a digitális Pygmalion-effektust. Kitér a digitális kor gyermekeinek azon tulajdonságaira, melyek a megváltozott társadalmi háttérből és az információ mennyiségének és terjedési sebességének növekedéséből adódnak. A leglényegesebb probléma azonban a tanítás-tanulás és a nevelés oldaláról mindenképpen az, hogy a különböző digitális generációhoz tartozó pedagógus és tanulók együttműködése, közös munkája hogyan valósulhat meg az információs társadalomban. E kérdéskör szempontjainak felvillantása után a pedagógus megváltozott szerepkörének kérdéskörét elemzi és igyekszik eloszlatni azt a gyakran emlegetett félelmet, miszerint a digitális generáció előtt lebomlóban van az idősebb pedagógus-generációk tekintélye.
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
elte:10.31074/gyntf.2015.1.74.83
elte:2882301
elte:Gyermeknevelés
elte:83
elte:74
elte:1
Létrehozó:
info:eu-repo/semantics/openAccess