Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
|
|
A digitális kor gyermekei |
| Tartalom: | http://hdl.handle.net/10831/57401 |
|---|---|
| Archívum: | EDIT |
| Gyűjtemény: |
ELTE Folyóiratok, kiadványok
ELTE Folyóiratok, kiadványok (TÓK) Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat |
| Cím: |
A digitális kor gyermekei
|
| Létrehozó: |
Lénárd, András
|
| Dátum: |
2015
|
| Téma: |
Gyermeknevelés
digitális nemzedék
információs társadalom
hálózatosodás
multitasking
konnektivizmus
|
| Tartalmi leírás: |
A közoktatásban manapság egyre gyakrabban találkozunk azzal a megfogalmazással, miszerint a most iskolába lépő illetve az ott tanuló gyerekek sokkal nehezebben kezelhetők, mint az előző generáció. A tanulmány áttekinti az információs társadalom sajátosságait, majd a már közismert generációelméletek kritikáit fogalmazza meg. Bevezet egy új kifejezést is, mely a generációelméletek egyfajta veszélyére figyelmeztet: a digitális Pygmalion-effektust. Kitér a digitális kor gyermekeinek azon tulajdonságaira, melyek a megváltozott társadalmi háttérből és az információ mennyiségének és terjedési sebességének növekedéséből adódnak.
A leglényegesebb probléma azonban a tanítás-tanulás és a nevelés oldaláról mindenképpen az, hogy a különböző digitális generációhoz tartozó pedagógus és tanulók együttműködése, közös munkája hogyan valósulhat meg az információs társadalomban. E kérdéskör szempontjainak felvillantása után a pedagógus megváltozott szerepkörének kérdéskörét elemzi és igyekszik eloszlatni azt a gyakran emlegetett félelmet, miszerint a digitális generáció előtt lebomlóban van az idősebb pedagógus-generációk tekintélye.
|
| Nyelv: |
magyar
|
| Típus: |
info:eu-repo/semantics/article
|
| Formátum: |
application/pdf
|
| Azonosító: |
elte:10.31074/gyntf.2015.1.74.83
elte:2882301
elte:Gyermeknevelés
elte:83
elte:74
elte:1
|
| Létrehozó: |
info:eu-repo/semantics/openAccess
|