Ugrás a tartalomhoz

Vállt vállnak vetve – gyerekek a gyermekkorról

  • Metaadatok
Tartalom: http://hdl.handle.net/10831/57716
Archívum: EDIT
Gyűjtemény: ELTE Folyóiratok, kiadványok
ELTE Folyóiratok, kiadványok (TÓK)
Gyermeknevelés
Cím:
Vállt vállnak vetve – gyerekek a gyermekkorról
Létrehozó:
Endrődy, Orsolya
Lénárt, István
Markovina, Irina
Dátum:
2019
Téma:
Gyermeknevelés
szóasszociáció
pszicholingvisztika
shoulder-to-shoulder (vállt vállnak vetve) módszer
gyermekkép
koragyermekkor
Tartalmi leírás:
A 2018-ban megkezdett empirikus kutatásunk a 4–5 éves korosztály gyermekképének feltárását és nyelvi tudatosságának mélyebb megértését tűzte ki célul orosz és magyar gyermekek asszociációinak összehasonlító, interdiszciplináris vizsgálatával. A kutatás alapvetően a pszicholingvisztika és a koragyermekkor-kutatás határterületén vizsgálódik, mind módszertanilag, mind az elméleti háttér tekintetében a két diszciplína szoros együttműködésével valósul meg. Módszertanunkat a shoulder-to-shoulder (vállt vállnak vetve) (Griffin et al., 2014) és a szóasszociációs módszer felhasználásával alakítottuk ki, az elméleti háttérnél pedig a Moszkvai Pszicholingvisztikai Iskola valamint a Gyermekkor mint konstrukció paradigma tekinthető kiindulási pontnak. A kutatást egy párhuzamosan Moszkvában és Budapesten dolgozó kutatócsoport végzi, mely a 4–5 éves korosztályt követően már megkezdte a 10–12 évesek körében végzett felmérést is. A munkát az Orosz Alapkutatások Alapja (RFFI) támogatja. Jelen tanulmányunkban a kutatás módszertanára fókuszálunk.
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
elte:10.31074/201923125135
elte:31195057
elte:Gyermeknevelés
elte:135
elte:125
elte:2-3
Létrehozó:
info:eu-repo/semantics/openAccess