Ugrás a tartalomhoz

A bölcsődei anyanyelvi nevelés tartalmi kérdései

  • Metaadatok
Tartalom: http://hdl.handle.net/10831/57690
Archívum: EDIT
Gyűjtemény: ELTE Folyóiratok, kiadványok
ELTE Folyóiratok, kiadványok (TÓK)
Gyermeknevelés
Cím:
A bölcsődei anyanyelvi nevelés tartalmi kérdései
Létrehozó:
Katona, Krisztina
Dátum:
2020
Téma:
Gyermeknevelés
csecsemő- és kisgyermeknevelő BA-szak
nyelvi-kommunikációs nevelés-fejlesztés
tanulási eredmények
módszertani kérdések
Tartalmi leírás:
A tanulmány a Csecsemő- és kisgyermeknevelő BA-szak képzési és kimeneti követelményeiben megfogalmazott tanulási eredményeket alapul véve kíván azokra a kérdéskörökre rávilágítani, amelyekre a koragyermekkori nevelés-gondozás-fejlesztés hármas egységében a képzés részeként nyelvi-kommunikációs területen – akár egy stúdiumban vagy akár különbözőkben is, de – mindenképpen szólni kell. A szerző az érintendő tartalmi kérdéseket hat egységbe rendszerezi, melyek a következők: Nyelv és szocializáció, nyelvi szocializáció; A nyelvelsajátítással összefüggő kérdések; A beszédfejlődés támogatása: módszerek, eljárások; Nyelvi-kommunikációs fejlesztési feladatok tervezésének, tervezhetőségének kérdése a bölcsődében; A kisgyermeknevelő beszédmódja, beszédviselkedése; A nyelvi fejlődés eltérései, zavarai; megkésett beszédfejlődés. A tanulmány terjedelmi okokból részletesen kidolgozott tananyag közre adását nem teszi lehetővé, ugyanakkor megfelelő keretet biztosít ahhoz, hogy a képzés és a kisgyermeknevelői munka nyelvi-kommunikációs területen megmutatkozó összefüggéseit feltárja.
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
elte:10.31074/gyntf.2020.1.83.91
elte:31366366
elte:Gyermeknevelés
elte:91
elte:83
elte:1
Létrehozó:
info:eu-repo/semantics/openAccess