Ugrás a tartalomhoz

A drámapedagógia alkalmazási lehetőségei a korai idegen nyelvi fejlesztésben

  • Metaadatok
Tartalom: http://hdl.handle.net/10831/57326
Archívum: EDIT
Gyűjtemény: ELTE Folyóiratok, kiadványok
ELTE Folyóiratok, kiadványok (TÓK)
Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat
Cím:
A drámapedagógia alkalmazási lehetőségei a korai idegen nyelvi fejlesztésben
Létrehozó:
Sárvári, Tünde
Dátum:
2016
Téma:
ELTE TÓK
Gyermeknevelés
Korai idegen nyelvi fejlesztés
Német nyelv
Drámapedagógia
Holisztikus nevelés
Szóbeli kezdőszakasz
Tartalmi leírás:
A drámapedagógia mint módszer egyre szervesebb részévé válik a magyar köznevelésnek. Ennek egyik oka, hogy ez a „pezsgőtabletta” minden tantárgy esetében sikerrel alkalmazható, és lehetővé teszi a gyermekek holisztikus nevelését, ami az alsó tagozaton különösen nagy jelentőséggel bír. A tanulmány célja megvizsgálni és bemutatni, hogyan alkalmazható a drámapedagógia a korai német mint idegennyelv-tanítás egyik speciális fázisában, az ún. szóbeli kezdőszakaszban, ahol a tanulók még az idegen nyelvű olvasás és írás bevezetése előtt állnak. Ehhez a drámafoglalkozásokra jellemző három nagy szakasz (warm up, action, sum up) alapján csoportosítva olyan dramatikus tevékenységek kerülnek bemutatásra, melyek eredményesen alkalmazhatóak az adott célcsoport idegen nyelvi fejlesztésében.
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
elte:10.31074/gyntf.2016.1.124.139
elte:3046113
elte:Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat
elte:124
elte:4
Létrehozó:
info:eu-repo/semantics/openAccess