Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
|
|
A drámapedagógia alkalmazási lehetőségei a korai idegen nyelvi fejlesztésben |
| Tartalom: | http://hdl.handle.net/10831/57326 |
|---|---|
| Archívum: | EDIT |
| Gyűjtemény: |
ELTE Folyóiratok, kiadványok
ELTE Folyóiratok, kiadványok (TÓK) Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat |
| Cím: |
A drámapedagógia alkalmazási lehetőségei a korai idegen nyelvi fejlesztésben
|
| Létrehozó: |
Sárvári, Tünde
|
| Dátum: |
2016
|
| Téma: |
ELTE TÓK
Gyermeknevelés
Korai idegen nyelvi fejlesztés
Német nyelv
Drámapedagógia
Holisztikus nevelés
Szóbeli kezdőszakasz
|
| Tartalmi leírás: |
A drámapedagógia mint módszer egyre szervesebb részévé válik a magyar köznevelésnek. Ennek egyik oka, hogy ez a „pezsgőtabletta” minden tantárgy esetében sikerrel alkalmazható, és lehetővé teszi a gyermekek holisztikus nevelését, ami az alsó tagozaton különösen nagy jelentőséggel bír.
A tanulmány célja megvizsgálni és bemutatni, hogyan alkalmazható a drámapedagógia a korai német mint idegennyelv-tanítás egyik speciális fázisában, az ún. szóbeli kezdőszakaszban, ahol a tanulók még az idegen nyelvű olvasás és írás bevezetése előtt állnak. Ehhez a drámafoglalkozásokra jellemző három nagy szakasz (warm up, action, sum up) alapján csoportosítva olyan dramatikus tevékenységek kerülnek bemutatásra, melyek eredményesen alkalmazhatóak az adott célcsoport idegen nyelvi fejlesztésében.
|
| Nyelv: |
magyar
|
| Típus: |
info:eu-repo/semantics/article
|
| Formátum: |
application/pdf
|
| Azonosító: |
elte:10.31074/gyntf.2016.1.124.139
elte:3046113
elte:Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat
elte:124
elte:4
|
| Létrehozó: |
info:eu-repo/semantics/openAccess
|