Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
![]() |
A könyvtár- és információtudomány, valamint a könyvtárosképzés válaszai a gazdasági, társadalmi és technológiai kihívásokra |
Tartalom: | http://hdl.handle.net/10831/55814 |
---|---|
Archívum: | EDIT |
Gyűjtemény: |
ELTE Folyóiratok, kiadványok
ELTE Folyóiratok, kiadványok (BTK) Valóságos könyvtár – könyvtári valóság Valóságos könyvtár – könyvtári valóság: Könyvtár- és információtudományi tanulmányok 2020 |
Cím: |
A könyvtár- és információtudomány, valamint a könyvtárosképzés válaszai a gazdasági, társadalmi és technológiai kihívásokra
|
Létrehozó: |
Kiszl, Péter
|
Kiadó: |
Budapest
ELTE BTK Könyvtár- és Információtudományi Intézet
|
Dátum: |
2021
|
Téma: |
Valóságos Könyvtár – Könyvtári Valóság
Valóságos Könyvtár – Könyvtári Valóság IV.
|
Tartalmi leírás: |
2019-ben ünnepelte 70 éves jubileumát a magyar egyetemi könyvtárosképzés és vele együtt az
ELTE BTK Könyvtártudományi Tanszéke. Ebből az alkalomból áttekintjük, milyen fontosabb
eredményeket tudhat magáénak a diszciplína legnagyobb hazai oktató- és kutatóhelye, a ma
Könyvtár- és Információtudományi Intézetként, két tanszékkel (Könyvtártudományi Tanszék
és Információtudományi Tanszék), valamint önálló szakkönyvtárral működő intézmény, ahol lehetőség
nyílik valamennyi felsőfokú képzési formában (alapképzés, mesterképzés, osztatlan tanárképzés,
doktori képzés) végzettséget szerezni. A tanulmány kitér a gazdasági, társadalmi és
technológiai környezet által előidézett kihívásokra, majd ismerteti a hazai könyvtárosi utánpótlást
biztosító, egyedülálló iskola szakmai elkötelezettségét bizonyító innovációkat. Az oktatás és a kutatás
nemzetköziesítési törekvéseiből kiindulva felvázolja a neves tudománymetriai rendszerekben
mért, ismert és elismert diszciplína, a könyvtár- és információtudomány (Library and Information
Science, LIS) turbulens fejlődésében észlelhető globális trendeket, oktatási tendenciákat. Az EU
által mért, évente közzétett Digitális Gazdaság és Társadalom Index (Digital Economy and Society
Index, DESI) alapján Magyarország digitális kompetencia-szintje jelenleg az uniós átlag alatt
van, ennek orvoslására is szolgál az intézetben kidolgozott LIS Skill Center modell. A tervezett
központ a multifunkciós könyvtári rendszer és a könyvtári stratégiák eddigieknél is hatékonyabb
felsőoktatási támogatását – és nem utolsósorban – a digitális és pénzügyi nyomás hatásait markánsan
érzékelő tudomány, hivatás és képzés hazai megerősítését hivatott elősegíteni.
|
Nyelv: |
magyar
|
Típus: |
info:eu-repo/semantics/bookPart
|
Formátum: |
application/pdf
|
Azonosító: |
elte:Boda Gáborné Köntös Nelli; Kiszl Péter
Valóságos Könyvtár – Könyvtári Valóság : Könyvtár- és információtudományi tanulmányok 2020
elte:10.21862/vkkv2020.57
elte:74
elte:57
|
Létrehozó: |
info:eu-repo/semantics/openAccess
|