Ugrás a tartalomhoz

A köz- és iskolai könyvtárak oktatási és nevelési szerepének erősödése

  • Metaadatok
Tartalom: http://hdl.handle.net/10831/55722
Archívum: EDIT
Gyűjtemény: ELTE Folyóiratok, kiadványok
ELTE Folyóiratok, kiadványok (BTK)
Valóságos könyvtár – könyvtári valóság
Valóságos könyvtár – könyvtári valóság: Könyvtár- és információtudományi tanulmányok 2020
Cím:
A köz- és iskolai könyvtárak oktatási és nevelési szerepének erősödése
Létrehozó:
Arany-Nagy, Zsuzsanna
Kiadó:
Budapest
ELTE BTK Könyvtár- és Információtudományi Intézet
Dátum:
2021
Téma:
Valóságos Könyvtár – Könyvtári Valóság IV.
Valóságos Könyvtár – Könyvtári Valóság
Tartalmi leírás:
A tudásalapú társadalomban a könyvtáraknak igen nagy elvárásoknak kell megfelelniük, hiszen egyre távolabb kerülnek hagyományos szerepüktől. Napjainkban sokkal fontosabbá válik az információk távoli elérése. A könyvtár funkciója ezáltal átalakul, ugyanis sokkal nagyobb igény van az úgynevezett közösségi tér funkciók, és a helyhez kötött információk tárolása és szolgáltatása mellett a digitális írástudás, az információs műveltség fejlesztését célzó könyvtári foglalkozások, rendezvények szervezésére, valamint oktatási feladatok ellátására. A közkönyvtárak és az iskolai könyvtárak tevékenysége alkalmas a könyv- és könyvtárhasználattal kapcsolatos motivációra, a személyes elköteleződés növelésére, a könyvtári képzések hatékonyságának javítására, a potenciális új olvasók megszólítására és más könyvtári rendezvények népszerűsítésére is. A tanulmány a köz- és iskolai könyvtárak oktatási tevékenységének lehetőségeire, fontosságuk bemutatására fókuszál, olyan nemzetközi szervezetek útmutatóit, ajánlásait áttekintve, mint az IFLA, az UNESCO, az ALA és az AASL. Az említett szervezetek által kiadott irányelvek azokra az elvárásokra hívják fel a figyelmet, amelyeknek az egyes könyvtártípusoknak meg kell felelniük.
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/bookPart
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
elte:Köntös Nelli; Kiszl Péter
Valóságos Könyvtár – Könyvtári Valóság : Könyvtár- és információtudományi tanulmányok 2020
elte:10.21862/vkkv2020.421
elte:427
elte:421
Létrehozó:
info:eu-repo/semantics/openAccess