Ugrás a tartalomhoz

Repülőgép-hajtóművek égéstereinek áramlástani vizsgálata számítógépes szimulációban

  • Metaadatok
Tartalom: https://folyoirat.ludovika.hu/index.php/reptudkoz/article/view/4825
Archívum: Repüléstudományi Közlemények
Gyűjtemény: Article
Cím:
A Fluid Dynamics Study of Aircraft Engine Combustion Chamber in Computer Simulation
Repülőgép-hajtóművek égéstereinek áramlástani vizsgálata számítógépes szimulációban
Létrehozó:
Sári János
Beneda Károly
Kavas László
Kiadó:
Ludovika Egyetemi Kiadó
Dátum:
2021-05-07
Téma:
Ansys
CFD
hajtómű égőtér
numerikus szimuláció
Tartalmi leírás:
Napjainkban a repülőgép-hajtóművek szerkezetének, elemeinek tervezésében, gyártásában a mérnökök számára  elengedhetetlen egy-egy olyan számítógépes szoftver,  amely a valósághoz hűen képes a közegek áramlásának  fizikai-matematikai modellezésére vagy éppen a megmunkáló eszközök munkájának optimalizálására.  Esetünkben a szimulációval könnyedén helyettesíthetők a  költséges teszttermékek, valamint ezzel párhuzamosan  csökkenthető a kísérletek során keletkező környezetszennyező anyagok légtérbe jutása, valamint a  kivitelezésre vagy az esetleges fejlesztésre szánt idő is  minimalizálható. Erre a feladatra leggyakrabban az ANSYS  számítógépes szoftvert alkalmazzák. Ez egy olyan  numerikus áramlástani szoftver, amely térben és időben  folytonos műveleteket diszkretizál, így a hajtóművek  égéstereinek vizsgálatára kiválóan alkalmazható. Cikkünkben az említett szoftvernek a szerzők által kitűzött  feladatra való alkalmasságának elemzését, majd az  alkalmazás eredményét kívánjuk bemutatni. Az elemzés  során az ANSYS CFX szoftver segítségével hajtottuk végre a  különféle hajtóművek áramlástani szimulációját. Célunk,  hogy a publikáció végére az olvasó számára átfogó képet  mutassunk az áramlástechnikai gépekben lejátszódó  folyamatokról, ezen belül az égéstér szimulációjáról. 
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
10.32560/rk.2020.3.8
Forrás:
Repüléstudományi Közlemények; Évf. 32 szám 3 (2020): Repüléstudományi Közlemények; 93–103
1789-770X
1417-0604
Kapcsolat:
Létrehozó:
Copyright (c) 2021 Sári János